۰
plusresetminus
يکشنبه ۵ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۲۱
در ادامه رقابت تنگاتنگ در حوزه AI

استخدام بنیانگذار DeepMind به‌جای سم آلتمن در مایکروسافت

ایتنا - این نشانه‌ای از تمایل مایکروسافت برای بکارگیری یک نام بزرگ برای پیشبرد جاه‌طلبی‌های هوش مصنوعی این شرکت - و احتمالاً تمایل آن به پرداخت هزینه برای استخدام استعدادهای برتر - است.
استخدام بنیانگذار DeepMind به‌جای سم آلتمن در مایکروسافت

ساتیا نادلا، مدیرعامل غول فناوری مایکروسافت، مصطفی سلیمان، متخصص کهنه‌کار هوش مصنوعی و بنیان‌گذار  DeepMind گوگل را برای رهبری گروه جدیدی در این شرکت که هدایت تمام ابتکارهای هوش مصنوعی مصرف‌کننده، از جمله ربات چت کوپایلوت را بر عهده دارد، استخدام کرده است. همه اینها بخشی از تلاش مایکروسافت برای پیشی گرفتن در رقابت هوش مصنوعی از رقبایش، از جمله گوگل، است.
 
به گزارش ایتنا، مایکروسافت همچنین کارن سیمونیان، هم‌بنیانگذار استارتاپ اینفلکشن و همکار سلیمان، را به همراه برخی دیگر از اعضای این تیم به خدمت گرفته است.
 
اما این استخدام‌های برجسته اولین نام‌های بزرگی نیستند که نادلا سعی کرد مایکروسافت را برای تقویت آرزوهای هوش مصنوعی خود جذب کند. سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI پس از اخراج از OpenAI در اواخر سال گذشته، برای مدت کوتاهی نامزد چنین استخدام‌هایی بود.
 

در حالی که مشخص نیست پیشنهاد نادلا برای معرفی آلتمن به مایکروسافت در آن تعطیلات آخر هفته پرتلاطم فرصت‌طلبانه بوده یا مدت‌ها برای آن برنامه‌ریزی شده بود، اما نشانه‌ای از تمایل مایکروسافت برای بکارگیری یک نام بزرگ برای پیشبرد جاه‌طلبی‌های هوش مصنوعی این شرکت - و احتمالاً تمایل آن به پرداخت هزینه برای استخدام استعدادهای برتر - است.
 
و اکنون با استخدام سلیمان، می‌توان گفت که مایکروسافت با یک تیر دو نشان زده است.
کد مطلب: 78118
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام