۰
plusresetminus
چهارشنبه ۷ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۱۴

کنایه مدیر مایکروسافت به گوگل در مورد فناوری هوش مصنوعی

ایتنا - مایکروسافت قصد دارد استفاده‌های مفیدتری از هوش مصنوعی به عمل آورد و با ابداع محصولات پیشرفته به دنبال شکست دادن انسان‌ها در بازی‌های ویدئویی نیست.
کنایه مدیر مایکروسافت به گوگل در مورد فناوری هوش مصنوعی


سال گذشته هوش مصنوعی ساخت گوگل موفق به شکست انسان در جریان یک بازی رایانه‌ای شد. حالا این موضوع دست‌مایه کنایه تازه ساتیا نادلا مدیر عامل مایکروسافت به گوگل شده است.


به گزارش ایتنا فارس، وی توضیح داده که مایکروسافت قصد دارد استفاده‌های مفیدتری از هوش مصنوعی به عمل آورد و با ابداع محصولات پیشرفته به دنبال شکست دادن انسان‌ها در بازی‌های ویدئویی نیست.

نادلا که ظاهرا به خاطر این دستاوردهای گوگل چندان تحت تاثیر قرار نگرفته در جریان نشستی در آتلانتا گفت: مایکروسافت به جای اجرای بازی‌های ویدئویی با استفاده از هوش مصنوعی می‌خواهد از آن در تمامی برنامه‌ها و نرم‌افزارهایش استفاده کند.

وی افزود: ما به دنبال استفاده از هوش مصنوعی برای شکست دادن انسان‌ها در بازی‌های ویدئویی نیستیم. ما از این فناوری برای توانمندسازی انسان‌ها و ابداع ابزاری استفاده خواهیم کرد که مشکلات افراد را حل کند و به ارتقای اقتصاد و جوامع انسانی کمک کند.

نادلا از استفاده گسترده‌تر از هوش مصنوعی در کورتانا دستیار صوتی دیجیتال مایکروسافت در آینده نزدیک هم خبر داد و گفت هوش مصنوعی به بخش‌های مختلف ویندوز ۱۰ که ماهانه ۱۳۳ میلیون کاربر دارد هم اضافه می‌شود.

ارتقای پیشنهادات کلمات در زمان تایپ و کمک به بهبود کیفیت نوشتاری متون از جمله دیگر مزایای استفاده از هوش مصنوعی توسط مایکروسافت خواهد بود.
کد مطلب: 45637
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام