۰
plusresetminus
شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۱:۱۷
با توجه به خطر قریب‌الوقوع ممنوعیت تیک‌تاک در آمریکا

مدیر عامل تیک‌تاک از کاربران خواست که از حقوق قانونی خود محافظت کنند

ایتنا - در صورت تصویب این لایحه، شرکت بایت‌دنس، که یک شرکت چینی مادر تیک‌تاک است، مجبور می‌شود تا ظرف شش ماه تیک‌تاک را به یک شرکت آمریکایی بفروشد یا از استفاده از فروشگاه‌های اپلیکیشن و خدمات میزبانی وب ایالات‌متحده منع شود.
مدیر عامل تیک‌تاک از کاربران خواست که از حقوق قانونی خود محافظت کنند
چند ساعت پس از تصویب لایحه‌ای در مجلس آمریکا که می‌تواند تیک‌تاک را در ایالات‌متحده ممنوع کند، شو چو، مدیرعامل این شرکت از کاربران خواست تا از حقوق قانونی خود محافظت کنند. چو همچنین اشاره کرد که در صورت تصویب این لایحه، تیک‌تاک یک چالش قانونی ایجاد خواهد کرد.
 
به گزارش ایتنا، چو در ویدئویی که در X ارسال کرد گفت: «ما از مبارزه و دفاع از شما دست برنخواهیم داشت. ما همچنان همه تلاش‌مان را به کار خواهیم گرفت، از جمله اعمال حقوق قانونیمان برای حفاظت از این پلتفرم جذاب که برای شما ساخته‌ایم». او همچنین از کاربران تیک‌تاک در ایالات‌متحده خواست تا استوری‌های خود را با دوستان، خانواده‌ها و سناتورها به اشتراک بگذارند. چو گفت: «این لایحه، در صورت تصویب و تبدیل شدن به قانون، منجر به ممنوعیت تیک‌تاک در ایالات متحده خواهد شد. حتی حامیان این لایحه هم اعتراف می‌کنند که هدفشان این است.»
 
این لایحه، که به عنوان «قانون حمایت از آمریکایی‌ها در برابر اپلیکیشن‌های کنترل‌شده توسط دشمنان خارجی» شناخته می‌شود، تنها چند روز پس از ارائه، روز چهارشنبه با حمایت دو حزب به تصویب مجلس نمایندگان رسید. در صورت تصویب این لایحه، شرکت بایت‌دنس، که یک شرکت چینی مادر تیک‌تاک است، مجبور می‌شود تا ظرف شش ماه تیک‌تاک را به یک شرکت آمریکایی بفروشد یا از استفاده از فروشگاه‌های اپلیکیشن و خدمات میزبانی وب ایالات‌متحده منع شود. تیک‌تاک در گذشته ممنوعیت‌های دولتی را به چالش کشیده است. سال گذشته، تیک‌تاک از دولت ایالتی مونتانا، که این اپ را در آنجا ممنوع کرده بود، شکایت کرد. یک قاضی فدرال در ماه نوامبر این ممنوعیت را، قبل از اجرایی شدن، موقتاً بلااثر کرد.
 

هفته گذشته، تیک‌تاک پوش‌نوتیفیکیشن‌هایی را برای بیش از 170 میلیون کاربر این اپ در ایالات متحده ارسال کرد و از آنها خواست تا با نمایندگان خود در مورد ممنوعیت احتمالی تماس بگیرند. در این اطلاعیه آمده است: «اکنون حرفتان را به صراحت بگویید – قبل از اینکه دولت شما حق آزادی بیان 170 میلیون آمریکایی مبتنی بر قانون اساسی آنها را سلب کند.
 
بنا بر گزارش‌ها، موج این نوتیفیکیشن‌ها منجر به ارسال سیلی از پیام‌ها به مجلس آمریکا از طرف نوجوانان دبیرستانی شد که می‌پرسیدند نماینده کنگره چیست. قانونگذاران از آنچه از نظر آنها تلاش این شرکت برای «مداخله» در روند قانونگذاری است انتقاد کردند.
 
چو در دادخواست خود گفته است که ممنوعیت تیک‌تاک «قدرت بیشتری به تعداد انگشت‌شماری دیگر از شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی می‌دهد.
کد مطلب: 77983
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام