۰
plusresetminus
جمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۱۲

آمریکا: چین ممکن است از تیک‌تاک برای تأثیرگذاری بر انتخابات استفاده کند

ایتنا - رای گفت: «آمریکایی‌ها باید از خود بپرسند که آیا می‌خواهند به دولت چین امکان کنترل دسترسی به داده‌های خود را بدهند یا خیر».
آمریکا: چین ممکن است از تیک‌تاک برای تأثیرگذاری بر انتخابات استفاده کند
آوریل هاینس، مدیر اطلاعات ملی ایالات‌متحده، روز سه شنبه در جلسه کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان گفت که چین ممکن است از اپ رسانه‌های اجتماعی تیک‌تاک برای تأثیرگذاری بر انتخابات 2024 ایالات‌متحده استفاده کند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از رویترز، هاینز در پاسخ به سوالی از نماینده دموکرات راجا کریشنامورتی که آیا حزب کمونیست حاکم چین از تیک‌تاک برای تأثیرگذاری بر انتخابات استفاده می‌کند گفت: «ما نمی‌توانیم این احتمال را رد کنیم».
 
کریشنامورتی از اعضای دموکرات کمیته منتخب مجلس نمایندگان در مورد چین نیز هست. او و مایک گالاگر، رئیس جمهوری‌خواه کمیته مذکور، هفته گذشته لایحه‌ای را ارائه کردند که به شرکت بایت‌دنس، مالک چینی تیک‌تاک، حدود شش ماه فرصت می‌دهد تا این اپلیکیشن ویدیوی کوتاه مورد استفاده ۱۷۰ میلیون آمریکایی را واگذار نماید.
 
پرزیدنت جو بایدن هفته گذشته گفت که این لایحه را امضا خواهد کرد، اما این یک اپ پرطرفدار است و تصویب این قانون توسط مجلس نمایندگان و سنا در سال جاری که سال انتخابات است ممکن است دشوار باشد.
 
ارزیابی تهدید سالانه جامعه اطلاعاتی ایالات‌متحده در سال 2024 که اخیراٌ منتشر شد نشان می‌دهد که برخی اکانت‌های تیک‌تاک که توسط یک بازوی پروپاگاندای دولت چین اداره می‌شوند نامزدهای هر دو حزب سیاسی را در چرخه انتخابات میان‌دوره‌ای ایالات‌متحده در سال 2022 هدف قرار داده‌اند.
 

قانونگذاران آمریکایی مدت‌هاست که نگرانی خود را مبنی بر اینکه دولت چین می‌تواند به داده‌های کاربران دسترسی داشته باشد یا بر آنچه مردم در این اپ می‌بینند، از جمله جهتدهی محتوا برای ایجاد اختلافات سیاسی در ایالات‌متحده، تأثیر بگذارد ابراز کرده‌اند.
 
تیک‌تاک که می‌گوید داده‌های کاربران ایالات متحده را با دولت چین به اشتراک نمی‌گذارد و نخواهد کرد، و استدلال می‌کند که این لایحه مجلس نمایندگان یک ممنوعیت است. مشخص نیست که آیا چین با فروش آن موافقت خواهد کرد یا نه، و یا اینکه تیک‌تاک می‌تواند ظرف شش ماه واگذار شود.
 
کریستوفر رای، مدیر اف‌بی‌آی، نیز در این جلسه استماع مجلس نمایندگان، ارزیابی خود را تکرار کرد که تیک‌تاک تهدیدی برای امنیت ملی است.
 
رای گفت: «آمریکایی‌ها باید از خود بپرسند که آیا می‌خواهند به دولت چین امکان کنترل دسترسی به داده‌های خود را بدهند یا خیر».
کد مطلب: 77963
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام