۰
plusresetminus
دوشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۴۷

ساعت هوشمندی که ایست قلبی را تشخیص می‌دهد

ایتنا - محققان دانشگاه رادبود نایمخن هلند موفق به ساخت ساعت هوشمندی شده‌اند که با استفاده از نور می‌تواند کاهش جریان خون و علائم ایست قلبی را تشخیص دهد.
ساعت هوشمندی که ایست قلبی را تشخیص می‌دهد

این محققان طی مطالعه‌ای روی ۲۹۱ بیمار تحت عمل جراحی قلب، عملکرد این ساعت هوشمند را مورد آزمایش قرار دادند.

نتایج نشان داد که این ساعت توانسته است به طور موفقیت‌آمیزی لحظه‌ای را که گردش خون بیماران به منظور انجام عمل جراحی متوقف می‌شود، تشخیص دهد.

این ساعت با نام کاردیوواچ از شرکت Corsano Health، از حسگرهای فوتوپلتیسموگرافی (PPG) بهره می‌برد که با استفاده از نور می‌توانند کوچکترین تغییرات جریان خون در رگ‌های پوست را آشکار سازند.

همچنین نرم‌افزاری ویژه برای تجزیه و تحلیل این داده‌ها و تشخیص الگوهای مرتبط با ایست قلبی توسعه داده شده است.

قرار است در مراحل بعدی این تحقیق، عملکرد ساعت در شرایط واقعی‌تر نیز مورد آزمایش قرار گیرد زیرا در طول عمل جراحی بیماران بی‌حرکت هستند، در حالی که در زندگی روزمره معمولاً در حال حرکت می‌باشند. بدین منظور، محققان در حال جذب داوطلبان سالم و بیماران قلبی برای انجام آزمایش‌های بیشتر هستند.

هدف نهایی از انجام این تحقیقات، توسعه ساعت هوشمندی است که بتواند به شکل خودکار ایست قلبی را تشخیص داده و بلافاصله با اورژانس تماس بگیرد زیرا در ۳۰ درصد از موارد ایست قلبی، فرد تنهاست و امکان درخواست کمک وجود ندارد که این منجر به کاهش شانس بقا می‌شود.

البته در صورت هشدار کاذب، امکان لغو تماس با اورژانس نیز وجود خواهد داشت که محققان در حال طراحی آن هستند.
کد مطلب: 77581
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام