۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۲۲
​دبیر شورای عالی فضای مجازی:

ممنوعیت استفاده از فیلترشکن‌ها مربوط به مردم عادی نیست

ایتنا - ​دبیر شورای عالی فضای مجازی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی در واکنش به مصوبه‌ اخیر این شورا که در بندی استفاده از فیلترشکن‌ها را ممنوع کرده بود، اعلام کرد که این بند از مصوبه مربوط به مردم نیست و شامل دستگاه‌ها می‌شود.
ممنوعیت استفاده از فیلترشکن‌ها مربوط به مردم عادی نیست

​دبیر شورای عالی فضای مجازی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی در واکنش به مصوبه‌ اخیر این شورا که در بندی استفاده از فیلترشکن‌ها را ممنوع کرده بود، اعلام کرد که این بند از مصوبه مربوط به مردم نیست و شامل دستگاه‌ها می‌شود.

دبیر شورای عالی فضای مجازی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی در واکنش به مصوبه‌ اخیر این شورا که در بندی استفاده از فیلترشکن‌ها را ممنوع کرده بود، اعلام کرد که این بند از مصوبه مربوط به مردم نیست و شامل دستگاه‌ها می‌شود.

در چند روز گذشته مرکز ملی فضای مجازی مصوبه‌ای با عنوان «بررسی راهکارهای افزایش میزان سهم ترافیک داخلی و مقابله با پالایش‌شکن‌ها» را ابلاغ کرد که طبق یکی از بند‌های این مصوبه برای اولین بار اعلام شده بود که استفاده از فیلترشکن بدون مجوز قانونی، ممنوع است.  

حالا دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت است که مصوبه مربوط به استفاده از «پالایش‌شکن‌ها» مخاطب عمومی ندارد و برداشت‌های صورت گرفته در این باره نادرست است.

در خبری که روی سایت شورا قرار گرفته است، محمد امین آقامیری دراین باره گفت: «مصوبه اخیر شورای عالی فضای مجازی یک سند سیاستی است و مخاطب آن، دستگاه‌های قید شده در ابتدای ابلاغیه هستند.»

او با بیان اینکه این سند و به طور خاص بند ششم آن که درخصوص ممنوعیت استفاده از پالایش‌شکن‌هاست، مخاطب عمومی ندارد، تاکید کرد: «برداشت‌های صورت گرفته درباره اینکه مخاطب این مصوبه مردم هستند، نادرست است، بلکه این مصوبه دستگاه‌ها و تنظیم گران بخشی را ملزم کرده که امکان دسترسی مردم به سکوها و خدمات پرمخاطب خارجی را در چهارچوب قوانین و با سازوکارهای جدید فراهم کنند.»

او تاکید کرده که اگر نیازهای مردم به این خدمات برطرف شود، دیگر نیازی به استفاده از پالایش‌شکن‌ها و فیلترشکن‌ها ندارند.

آقامیری یادآور شد که مصوبه سیاستی اخیر در امتداد ابلاغیه سال ۱۳۹۸ است که مجوزهای قانونی را برای مواردی که راهکارهای دیگر جوابگو نیستند، فراهم می‌کند.

منبع: شرق
کد مطلب: 77489
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام