۰
plusresetminus
پنجشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۰۰

دستیار هوش مصنوعی Adobe برای خلاصه‌سازی فایل‌های PDF

ایتنا - سایر مدل‌های هوش مصنوعی مانند ChatGPT پی‌دی‌اف‌خوان‌هایی را ارائه می‌کنند که پس از آپلود فایل PDFتوسط کاربر به تجزیه و تحلیل اسناد طولانی می‌پردازند، اما دستیار هوش مصنوعی Adobe یک ویژگی داخلی است.
دستیار هوش مصنوعی Adobe برای خلاصه‌سازی فایل‌های PDF
شرکت Adobe به تازگی یک دستیار هوش مصنوعی برای فایل‌های PDF عرضه کرده که در برنامه‌های Reader و Acrobat کار می‌کند و قادر است چکیده‌ای از محتوای فایل‌های پی‌دی‌اف تولید کند و ضمنا به سؤالات مربوطه نیز پاسخ دهد.

به گزارش ایتنا این دستیار هوش مصنوعی، در حال حاضر با عنوان نسخه بتا و در Acrobat در دسترس است، اما مطابق اعلام این شرکت، طی چند روز آینده برای برنامه Reader نیز عرضه خواهد شد.

دستیار هوش مصنوعی ادوبی به کاربران در خلاصه کردن اسناد PDF طولانی به شکل قابل فهم، کمک می‌کند. این دستیار همچنین قادر است با واسطه یک «میانجی مکالمه» به پرسش‌های مرتبط با اطلاعات موجود در یک سند پاسخ دهد.

مطابق جزئیاتی که ادوبی اعلام کرده، این دستیار هوش مصنوعی با استفاده از محتوای فایل PDF نقل قول‌هایی تولید می‌کند که توسط کاربر تأیید می‌شود و سپس متنی نهایی را برای فرمت‌های مختلف مانند ایمیل، ارائه و گزارش تولید کند.

در حال حاضر دیگر مدل‌های هوش مصنوعی مانند ChatGPT نیز ارائه شده‌اند که توانایی خواندن و تحلیل متن فایل‌های بزرگ پی‌دی‌اف را دارند، اما برخلاف این سرویس‌ها که ابتدا نیازمند آپلود فایل توسط کاربرند، دستیار هوش مصنوعی Adobe یک ویژگی داخلی است.

 

شانتانو ناراین، مدیرعامل ادوبی، در مصاحبه‌ای ادعا کرد که ابزار جدید این شرکت، نشانگر هدف شرکت برای ”دموکراتیک کردن دسترسی” به تریلیون‌ها فایل موجود PDF در جهان است.
به گفته وی: «در نظر بگیرید که یک فایل 100 صفحه‌ای را باز کرده‌اید و قصد دارید چکیده آن را بدست آورید،‌ یا می‌خواهید با آن به گفت‌وگو بپردازید و سوال کنید، با این ابزار شما علاوه بر امکانات فوق، قادرید این فایل را با سایر اسنادی که در اختیار دارید و همچنین کل اطلاعاتی که در شرکت خود دارید مرتبط کنید.»

با توجه به اینکه هفته گذشته، شرکت OpenAI تولید کننده ChatGPT ابزار جدیدی را راه‌اندازی کرد که با دریافت دستورات متنی، فایل ویدیوی واقعی و باکیفیت بالا را ایجاد می‌کند، ناراین در پاسخ به این سوال که آیا مدل OpenAI به نام "سورا" نشانی از تجاوز به حریم ادوبی است یا نه، گفت که این شرکت در حال کار بر روی مدل‌های ویدئویی ما نیز هست و قصد دارد این فناوری را به روشی مسئولانه در ”ابزارها و گردش کار” به کار گیرد.

شرکت Adobe نهایتا اعلام کرده که قصد دارد پس از اتمام نسخه بتا، یک طرح اشتراک برای این ابزار منتشر کند.
کد مطلب: 77475
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام