۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۴:۴۱

۶ شغل ایجاد شده توسط هوش مصنوعی

ایتنا - اگرچه هوش مصنوعی موقعیت شغلی بی‌شماری از انسان‌ها را تهدید می‌کند، اما فرصت‌های شغلی جدیدی نیز ایجاد می‌کند.
۶ شغل ایجاد شده توسط هوش مصنوعی

به گزارش مجله "Gear Rice" ، فناوری هوش مصنوعی همچنان در حال رشد است و فرصت‌هایی را برای افراد با مهارت‌های مختلف ایجاد می‌کند. 

این سایت 6 حرفه ایجاد شده توسط هوش مصنوعی را ارائه کرده است که نیازی به دانشمند با اعداد یا تکنیک ندارد:
 

متخصص اخلاق هوش مصنوعی


یکی از مهم‌ترین حرفه‌ها در زمینه هوش مصنوعی، متخصص اخلاق هوش مصنوعی است که مسئولیت اطمینان از اینکه عملکردهای هوش مصنوعی به شیوه‌ای اخلاقی و مسئولانه انجام می‌شود، است.

این عملکرد مستلزم تجزیه و تحلیل و ارزیابی تأثیرات اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی بالقوه هوش مصنوعی و پیشنهاد اقدامات و استانداردهایی است که خطرات را کاهش داده و استفاده اخلاقی از این فناوری را تشویق می‌کند.

متخصصان با تیم‌های توسعه نرم‌افزار و رهبران صنعت برای شناسایی و حل مشکلات خاص مربوط به حریم خصوصی،  شفافیت در استفاده از داده‌ها و الگوریتم‌ها همکاری می‌کنند.

اخلاق‌شناسان هوش مصنوعی علاوه بر نقش مشاوره‌ای خود، به آموزش و آگاهی درباره مسائل اخلاقی در هوش مصنوعی، هم در صنعت و هم در جامعه خواهند پرداخت.

این شامل توسعه سیاست‌های اخلاقی، انجام ممیزی‌های اخلاقی سیستم‌های هوش مصنوعی موجود، و شرکت در بحث‌ها و کنفرانس‌های عمومی در مورد چالش‌های اخلاقی مرتبط با توسعه و استقرار هوش مصنوعی است.

متخصصان اخلاق هوش مصنوعی قطعاً نقشی کلیدی در حصول اطمینان از استفاده مسئولانه از این فناوری برای ارتقای توسعه فناوری‌هایی دارند که به نفع جامعه است.
 

هنرمند هوش مصنوعی


هنر تولید شده توسط هوش مصنوعی شکلی خلاقانه و نوظهور از بیان هنری است که فناوری و خلاقیت را با هم ترکیب می کند. هنرمندان از روش‌ها و ابزارهای هوش مصنوعی مختلف برای تولید آثار هنری بدیع و خیره کننده استفاده می کنند.

این آثار می‌توانند شامل ژانرهای مختلف مانند خلق تصاویر، طراحی، ترکیب موسیقی و نوشتن خلاق باشند. برخی از پلتفرم‌های هوش مصنوعی فرآیند خلاقیت را تسهیل می‌کنند و به کاربران اجازه می‌دهند آثار هنری را از طریق متن ساده ایجاد کنند و طیف وسیعی از امکانات را فراهم می‌کنند.

هنرمند هوش مصنوعی بودن فقط به معنای استفاده از نرم‌افزار برای خلق هنر نیست، بلکه مستلزم داشتن زاویه دید خلاقانه، تخیل فعال و درک عمیقی از نحوه کار الگوریتم‌های هوش مصنوعی و نحوه استفاده از آنها برای انتقال ایده‌ها و احساسات است. 

 
 

Rapid Engineer یا AI Whisperer


Rapid Engineer یا AI Whisperer حرفه‌ای است که به برقراری ارتباط با سیستم‌های هوش مصنوعی برای بهبود کیفیت و عملکرد آنها اختصاص دارد. ماموریت آن تجزیه و تحلیل پاسخ‌های ارائه شده توسط چت‌بات ها به سوالات و نظرات کاربران است. و پیشنهاداتی برای بهبود آن ارائه دهید.

برایRapid Engineer بودن، نه تنها باید دانش فنی در مورد نحوه عملکرد سیستم داشته باشید، بلکه باید درک خوبی از روانشناسی و ارتباطات انسانی داشته باشید. این افراد با تیم‌های توسعه نرم‌افزار همکاری می‌کنند تا بینش‌های ارزشمندی در مورد تجربه کاربر ارائه دهند و بهبودهایی را در رابط و عملکرد هوش مصنوعی پیشنهاد کنند.
 

بررسی کننده واقعیت


هوش مصنوعی اطلاعات را از داده‌ها تولید می‌کند، اما همیشه این کار را با دقت انجام نمی‌دهد. بنابراین، حسابرسان داده‌های هوش مصنوعی حرفه ای هستند و مسئول اعتبارسنجی اطلاعات تولید شده توسط الگوریتم های هوش مصنوعی هستند.

وظیفه بررسی کننده واقعیت، بررسی پاسخ‌ها و نتایج ارائه شده توسط آن سیستم ها و تأیید صحت و قابلیت اطمینان آنها است.

برای انجام این کار، باید داده‌های آماری را تأیید کنید، حقایق تاریخی را مقایسه کنید، یا داده‌ها و اطلاعات ارائه شده توسط چت‌بات‌ها را تأیید کنید.

بررسی‌کنندگان واقعیت هوش مصنوعی باید رویکرد تحلیلی دقیق و همچنین دانش گسترده‌ای از موضوعی که با آن سروکار دارند داشته باشند. ماموریت آنها شناسایی و تصحیح خطاها و سوگیری‌ها در داده‌ها و همچنین شناسایی منابع بالقوه اطلاعات نادرست یا قدیمی است.
 

طراح تجارب عاطفی


یکی از روش‌های بهبود تجربه کاربر، طراحی تجربه عاطفی است که به چگونگی تأثیر تعاملات دیجیتال بر احساسات و رضایت کاربر می‌پردازد.

در این زمینه، طراحان با توسعه دهندگان نرم‌افزار کار می‌کنند تا رابط ها و تجربیات کاربری ایجاد کنند که احساسات مثبت را برانگیخته و ارتباط عاطفی را با محصولات و خدمات دیجیتال تقویت کند.

طراح تجارب عاطفی با دقت رنگ‌ها، تایپوگرافی،شکل بصری و روایت را با هدف برانگیختن پاسخ‌های احساسی خاص و بهبود تجربه کاربر انتخاب می‌کنند که نیازمند مهارت‌های فنی و دانش عمیق روان‌شناسی انسان و رفتار کاربر است.

 
 

فروش یا بازاریابی دیجیتال


هوش مصنوعی راه‌حل‌های نوآورانه و موثری برای مشکلات و نیازهای مختلف کسب و کارها را ارائه می‌دهد. با این حال، برای دستیابی به این راه‌حل‌ها به مشتریان بالقوه و تبدیل شدن به یک مزیت رقابتی، به یک کارمند فروش و بازاریابی حرفه‌ای و استراتژیک نیاز است.

وظیفه افرادی که در این زمینه کار می کنند این است که به طور واضح و قانع کننده مزایا و ویژگی‌های محصولات و خدمات هوش مصنوعی را که ارائه می دهند و همچنین ایجاد علاقه و تقاضا در بازار به اشتراک بگذارند.

برای انجام این کار، آنها از ابزارها و کانال‌های مختلف بازاریابی دیجیتال استفاده می کنند، در رویدادها و کنفرانس‌های مرتبط  شرکت می‌کنند و روابط قوی و پایدار با مشتریان و شرکای تجاری ایجاد می‌کنند. 

متخصصان فروش و بازاریابی نقش اطلاع رسانی و راهنمایی مشتریان بالقوه را در مورد اینکه چگونه هوش مصنوعی می‌تواند فرآیندها، نتایج و تجربیات آنها را بهبود بخشد، ایفا می‌کنند. این شامل میزبانی وبینارها، ایجاد محتوای آموزشی با کیفیت بالا و اجرای نمایش زنده از قابلیت‌ها و مزایای محصولات هوش مصنوعی است. 
کد مطلب: 77440
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام