۰
plusresetminus
دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۱:۴۲

توصیه‌ نخستین هکر جهان به هکرهای جوان!

ایتنا - «جان تامس دراپر» که به‌عنوان نخستین هکر جهان شناخته می‌شود، توصیه‌های جالبی را به هکرهای جوان ارائه کرد.
توصیه‌ نخستین هکر جهان به هکرهای جوان!

«کاپیتان کرانچ» با نام اصلی «جان تامس دراپر» که بعضی منابع از او به عنوان چهره افسانه‌ای هک دنیا نام می‌برند در گفتگو با روزنامه همشهری ایرانی توصیه جالبی به کسانی که دنبال هک رفته‌اند یا می‌خواهند هکر شوند، کرد.

دراپر ۸۰ ساله در پاسخ به سوالی درباره توصیه‌هایی که می تواند به هکرهای جوان داشته باشد، گفت: «شما جوان‌ها می‌توانید کار هک را انجام دهید، فقط این کار را به عنوان یک هکر کلاه سفید انجام دهید.»

گفتنی است که هکرهای کلاه سفید یک سیستم را هک می‌کنند تا اکسپلویت‌ها و ترفندهای ورود به سیستم را پیدا کنند. سپس به ازای اعلام آن آسیب پذیری به صاحب سیستم، پاداش می‌گیرند که به آن «برنامه باگ بانتی» گفته می‌شود.

 

دراپر در ادامه افزود: «بیشتر شرکت‌ها به کسانی که اطلاعاتی درباره یک آسیب‌پذیری به آنها بدهد و سپس آن را برطرف کند، جایزه می‌دهند. این کار الان محبوبیت زیادی دارد. کلاه سفیدها برای پیدا کردن یک باگ در یک شرکت بین ۱۰ هزار تا ۲۰ هزار دلار دریافت می‌کنند. یک شرکت به یک هکر پول پرداخت می‌کند. زمانی که هکر آسیب پذیری را پیدا کرد، هکر جایزه باگ بانتی را دریافت می‌کند. بعد از آن هم هکر به شرکت می‌گوید که نحوه نفوذ به سیستم چگونه است و آنها برای جلوگیری از نفوذ چه کاری باید انجام دهند.

جان دراپر هدف از هک را کمک به مردم می‌داند و به هکرهای جوان توصیه می‌کند که از توانایی خود در مسیر درست استفاده کنند و «کلاه سفید» باقی بمانند.

«جان دراپر» پسر یک مهندس نیروی هوایی آمریکاست که در سال ۱۹۴۳ در نیویورک متولد شد. او در کودکی با استفاده از قطعات نظامی دورریخته شده، یک ایستگاه رادیویی خانگی ساخت.
کد مطلب: 77419
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام