۰
plusresetminus
پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۲:۴۵

رزومه خلاقانه‌ای که به شغل دلخواه در گوگل انجامید

ایتنا - زنی که ماه مه سال گذشته کارش در لینکدین (LinkedIn) را از دست داد، به دلیل درخواست شغلی نوآورانه‌اش، با حقوقی تقریبا دوبرابر در گوگل مشغول به کار شد.
رزومه خلاقانه‌ای که به شغل دلخواه در گوگل انجامید


تقاضای کار ماریانا کوبایاشی برای گوگل بعد از اخراجش از لینکدین، شامل یک رزومه ویدیویی و منابعی که از پیش ضبط‌شده بود‌ــ به ادعای او، کمکش کرد تا در دفتر این شرکت بزرگ فناوری در دوبلین کار پیدا کند.

کوبایاشی رزومه متعارف را کنار گذاشت و در عوض برای یافتن شغل، رویکردی نامتعارف در پیش گرفت. پست او در فضای مجازی منتشر شد و چندین نفر او را به دلیل تفکر منحصربه‌فردش تحسین کردند.

او نوشت: «وقتی برای کاری تقاضا می‌دهید، بهترین راه برای متمایز شدن این است که فکر کنید دیگران چه کاری انجام می‌دهند... و شما کاری متفاوتی بکنید (درواقع در هر کاری در زندگی)!»

او ادامه داد: «لطفا از روش من استفاده کنید و امیدوارم موفق باشید.»

او گفت که درست کردن این رزومه ویدیویی بیش از ۱۰ ساعت کار برد.

او این رزومه را مستقیم برای مدیر استخدام گوگل فرستاد و در اینترنت نیز بارگذاری کرد. همراه درخواستش مدارکی را ضمیمه کرد که نقاط ضعف شناخته‌شده و راهبردهایش برای غلبه بر آن‌ها را مشخص کرده بود.

کوبایاشی در طول این فرایند، مدام با مسئول استخدام در تماس بود و بعد از پیشرفت در سه دور مصاحبه، به فهرست نهایی نامزدها راه یافت.

بعدتر، مدیر منابع انسانی گوگل با او تماس گرفت و اشاره کرد که شایستگی او برای کاری که درخواست داده، «بیش از نیاز» است. با این حال، آن‌ها از رویکرد آینده‌نگرانه او خوششان آمده و علاقه دارند که او را برای موقعیت‌های جایگزین درون گوگل در نظر بگیرند. اما او بعدا کاری پیدا کرد و نمایه لینکدین او نشان می‌دهد که اکنون در سمت مدیر حساب کاربری در گوگل مشغول به کار است.  

کوبایاشی به بیزنس اینسایدر (Business Insider) گفت: «به تمام آنچه اتفاق افتاد، افتخار می‌کنم.»

«من در حرفه‌ام دو پله ترقی کرده‌ام‌ــ اگر در لینکدین مانده بودم میسر نمی‌شد‌ــ حقوقم تقریبا دوبرابر شده و در شرکتی‌ام که برایم بسیار مناسب‌تر است.»

«این تجربه به من آموخت که دیگر ارزشم را به شغلم گره نزنم.»

کاربران لینکدین برای او بهترین‌ها را آرزو کردند: «من عاشق این ویدیو هستم که شخصیتت در آن اینگونه به‌وضوح مشخص است!! برای متمایز کردن خودت در جایگاه یک نامزد از قدرت ویدیو خوب استفاده کردی، من این ایده را می‌دزدم.»
کد مطلب: 77343
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام