۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۳۰

آموزش: ده ابزار مهم مرتبط با هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۴

ایتنا - در چشم‌انداز تحلیل داده‌های در حال تکامل، ادغام فناوری‌های هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشیین (ML) دستخوش تحول بزرگی شده است.
آموزش: ده ابزار مهم مرتبط با هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۴

 در سال ۲۰۲۴ بسیاری از ابزار‌های هوش مصنوعی قابلیت تجزیه و تحلیل داده‌ها را به روش‌های جدید و مؤثر خواهند داشت.

وب سایت فنی Analyticsinsight ۱۰ ابزار برتر هوش مصنوعی را برای تجزیه و تحلیل داده‌هایی که در سال ۲۰۲۴ ضروری هستند منتشر کرد که عبارتند از:

۱- PandasAI
ابزار PandasAI یک تغییر دهنده بازی در تجزیه و تحلیل داده‌ها است، قابلیت‌های کتابخانه محبوب پایتون، PandasAI را گسترش می‌دهد و بسیاری از عملکرد‌های پیشرفته، مانند ساده سازی مهندسی ویژگی‌ها و مدیریت مقادیر از دست رفته را ارائه می‌دهد که فرآیند تجزیه و تحلیل داده‌ها را کارآمدتر و آسان‌تر می‌کند.

۲- عدسی عصبی
 عدسی عصبی یا NeuraLens یک راه حل قدرتمند برای تجزیه و تحلیل داده‌های بدون ساختار، ترکیب پردازش زبان طبیعی و بینایی کامپیوتر برای درک بهتر داده‌ها و استخراج بینش‌های مهم است.

۳- پیش بینی عمیق
ابزار پیش بینی عمیق یا DeepForecast مدل‌های یادگیری عمیق را برای پیش‌بینی داده‌های زنجیره‌ای زمانی با دقت بسیار بالا توسعه می‌دهد که نشان‌دهنده تغییر در تحلیل داده‌های پیش‌بینی‌کننده است.

۴- نمودار اتوماتیک
 نمودار اتوماتیک یا AutoGraph به سرعت بخشیدن به روند آموزش شبکه‌های عصبی کمک کرده و استقرار مدل را ساده و تجزیه و تحلیل داده‌ها را سریعتر و کارآمدتر می‌کند.

۵- جریان بیز
 جریان بیز یا BayesFlow یک چارچوب تجزیه و تحلیل داده قدرتمند با استفاده از مدل سازی احتمالی ارائه می‌دهد که به درک بهتر داده‌ها و استخراج بینش دقیق کمک می‌کند.

۶- ایمنی کوانتومی
ایمنی کوانتومی یا QuantumSift از محاسبات کوانتومی برای بهبود تجزیه و تحلیل داده‌ها و تشخیص ناهنجاری استفاده می‌کند و دقت و اثربخشی فرآیند تجزیه و تحلیل را افزایش می‌دهد.

۷- گراف GPT
ابزار GraphGPT دستکاری آسان داده‌های مبتنی بر نمودار را امکان پذیر و تجزیه و تحلیل داده‌ها را دقیق‌تر و مؤثرتر می‌کند.

۸- دید خودکار
دید خودکار یا AutoVis به ایجاد تصاویر متقاعد کننده بدون نیاز به مداخله دستی کمک کرده و درک داده‌ها و استخراج بینش‌های مهم را آسان‌تر می‌کند.

۹- متا کلاستر
ابزار "MetaCluster" از یادگیری بدون نظارت برای شناسایی الگوریتم‌های خوشه بندی بهینه برای مجموعه داده‌های مختلف استفاده می‌کند که به تجزیه و تحلیل داده‌ها کمک می‌کند.

۱۰- ابزار ExploreAI
ابزار ExploreAI تفاسیر قابل خواندن توسط انسان از مدل‌های هوش مصنوعی را ارائه می‌کند، درک داده‌ها را افزایش می‌دهد و اعتماد به بینش‌های استخراج‌شده را افزایش می‌دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
کد مطلب: 77330
برچسب ها: هوش مصنوعی
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام