۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۱۶

نیروهای روس از استارلینک در اوکراین استفاده می‌کنند

ایتنا - روسیه ممکن است دیش‌های از پیش فعال شده را از دبی خریداری کند
نیروهای روس از استارلینک در اوکراین استفاده می‌کنند

جنگ روسیه و اوکراین نزدیک به دو سال است که به طول کشیده، اما روسیه ابزار جدیدی را در اختیار دارد. گزارش‌های متعدد ادعا می‌کنند که روسیه یکی از مهم‌ترین نقاط قوت اوکراین را خنثی کرده است. مهاجمان روس در حال نبرد، در اوکراین شروع به استفاده از سرویس SpaceX استارلینک، برای ارتباطات میدان نبرد کرده‌اند.
 
در دسترس بودن استارلینک در اوکراین، مزیتی اولیه برای مدافعان اوکراینی بود که باعث نارضایتی مسکو شد و ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس ایکس را در چند نقطه دشوار قرار داد.. استارلینک به طور رسمی، در روسیه در دسترس نیست، زیرا در پی تهاجم به اوکراین، تحریم‌های اقتصادی متعددی بر علیه‌اش اعمال شده است. با این حال، نیوزویک گزارش می دهد که سربازان اوکراینی، متوجه حضور ناگهانی دیش‌های استارلینک در بین واحدهای روسی شده‌اند. این سرویس ممکن است در داخل خاک روسیه کار نکند، اما ظاهراً در مناطق تحت اشغال روسیه در اوکراین به خوبی کار می کند که شامل دونتسک، لوهانسک، خرسون و زاپوریژژیا است. با این حال، نقشه خود اسپیس‌ایکس ، سرویس فعالی را در منطقه مورد مناقشه نشان نمی دهد.

سرویس‌های خبری روسیه گزارش داده‌اند که تجهیزات استارلینک در بسیاری از خرده‌فروشان این کشور در دسترس است. این سیستم‌ها برای روسیه در نظر گرفته نشده‌اند، اما توسط شرکت‌هایی در دبی خریداری می‌شوند که آنها را فعال می‌کنند و سپس، سیستم‌ها را در روسیه دوباره می‌فروشند.

 

در حالی که استارلینک در روسیه فعال نیست، اجازه دادن به نیروهای روس برای وارد کردن این سیستم، همچنان نقض تحریم های ایالات متحده است. این وضعیت می‌تواند به دردسر بزرگی برای ماسک و اسپیس ایکس تبدیل شود، حتی اگر شواهدی وجود نداشته باشد که این شرکت از استفاده روسیه از استارلینک اطلاع داشته باشد
اسپیس ایکس برای درآمد خود به قراردادهای دولت ایالات متحده متکی است و استارلینک در حال توسعه به عنوان سیستم ارتباطی امن برای سازمان های دولتی و ارتش ایالات متحده است. فناوری اسپیس ایکس می تواند برای ساخت تسلیحات مورد استفاده قرار گیرد، بنابراین دولت می تواند در مورد نحوه و مکان ارائه خدمات، اظهار نظر داشته باشد.
 
کد مطلب: 77265
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام