۰
plusresetminus
شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۴:۲۷

پتانسیل بالای سنگاپور برای تبدیل شدن به یک مرکز جهانی هوش مصنوعی

ایتنا - سنگاپور پتانسیل بسیار بالایی برای تبدیل شدن به یک مرکز جهانی هوش مصنوعی دارد، که تا حدی، به لطف محیطی است که، نوآوری را تقویت می کند.
پتانسیل بالای سنگاپور برای تبدیل شدن به یک مرکز جهانی هوش مصنوعی

کارولین یاپ، مدیر عامل تجارت جهانی هوش مصنوعی و مهندسی کاربردی گوگل، به CNBC گفت:« سنگاپور پتانسیل بسیار بالایی برای تبدیل شدن به یک مرکز جهانی هوش مصنوعی دارد، که تا حدی، به لطف محیطی است که نوآوری را تقویت و حمایت می کند. برای اینکه هوش مصنوعی واقعاً پتانسیل خود را ارائه دهد، به مشارکت‌های عمومی و خصوصی نیاز دارد.»

یاپ در حاشیه اجلاس Explore AI، در ژانویه گفت:«وقتی از مشارکت‌های عمومی و خصوصی خوبی برخوردارید، می‌توانید نه تنها خدمات بخش عمومی شامل خدمات شهروندی را بهبود بخشید، بلکه می‌توانید محیطی برای نوآوری نیز ایجاد کنید.» این جلسه به میزبانی Google Cloud و دولت سنگاپور برگزار شد تا راه حل های برتر هوش مصنوعی مولد ارائه شده توسط سازمان‌ های دخیل در ابتکار "AI Trailblazers"  را، شناسایی کند.

به عنوان بخشی از این برنامه، دو سندباکس راه‌اندازی شده تا به 100 سازمان، دسترسی به واحدهای پردازش گرافیکی فضای ابری گوگل، پلتفرم Vertex AI، و مدل‌های هوش مصنوعی از پیش آموزش را فراهم کند. این امر، امکان ساخت و آزمایش راه حل‌های هوش مصنوعی مولد را، در یک محیط کنترل شده و اختصاصی مبتنی برفضای ابری می دهد.

یاپ در مورد اینکه آیا سایر دولت‌ها به اندازه سنگاپور، همکاری می‌کنند یا خیر گفت: «برخی همکاری می‌کنند و برخی نه.»
او در مورد اینکه آنها کدام کشورها بیشتر همکاری می‌کنند ، توضیح بیشتری نداد.

کندریک چان، تحلیلگر ارشد سیاست در موسسه تغییرات جهانی تونی بلر، گفت: از بسیاری جهات، سنگاپور در حال حاضر دارای پایه‌های مناسب مورد نیاز برای تبدیل شدن به عنوان یک مرکز جهانی هوش مصنوعی است.

وی افزود: «دولت، ابتکارات مختلفی را در زمینه هوش مصنوعی راه‌اندازی کرده، از تحقیقات محلی در مورد هوش مصنوعی نیز حمایت کرده و شرکت‌های فناوری بخش خصوصی را، در مشورت‌های فرآیند سیاست‌گذاری خود درگیر کرده است.» درباره مسائل اخلاقی و حکمرانی هوش مصنوعی در سطح ملی چالش هایی وجود دارد. رقابت شدید برای استعدادهای برتر هوش مصنوعی از مراکز دیگر نیز، از دیگر چالش های پیش‌روی سنگاپور است.
 

جنون هوش مصنوعی


علاقه به هوش مصنوعی زمانی افزایش یافت که ربات چت ChatGPT که توانایی تولید پاسخ‌های جامع‌ به درخواست‌های کاربران را دارد - در نوامبر 2022 جهان را تحت تأثیر قرار داد.
وزیر ارتباطات و اطلاعات سنگاپور در جریان اجلاس Explore AI بیان کرد که مشارکت یکی دیگر از جنبه‌های مهم حکمرانی خوب است. ما مشتاق به دسترسی هستیم که این دسترسی، به معنای اطمینان از این است که مردم، نه تنها به ابزارها دسترسی دارند، بلکه فرصت رشد مهارت‌هایی فراهم می‌شود که آنها را قادر می‌سازد تا از این ابزارها به خوبی استفاده کنند.»

این کشور همچنین AI Verify را در می 2022 راه اندازی کرد که اولین چارچوب تست حاکمیت هوش مصنوعی و ابزار نرم‌افزاری برای شرکت هاست، که به کاربران امکان می دهد، آزمایش های فنی را روی مدل های هوش مصنوعی خود انجام دهند و بررسی های فرآیند را ثبت کنند. شرکت هایی مانند گوگل، متا مایکروسافت و خطوط هوایی سنگاپور قبلاً ابزار AI Verify را آزمایش کرده‌ و بازخورد خود را ارائه کرده‌اند.
کد مطلب: 77220
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام