۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۴۷

فهرست محبوب‌ترین ابزار‌های هوش مصنوعی منتشر شد

ایتنا - بر اساس لیست منتشر شده محبوب ترین ابزارهای هوش مصنوعی چت‌بات Chat GPT در صدر فهرست قرار گرفت.
فهرست محبوب‌ترین ابزار‌های هوش مصنوعی منتشر شد

در طول سال گذشته و پس از عرضه عمومی «ChatGPT» ابزار‌های هوش مصنوعی بسیاری در دسترس افراد قرار گرفتند؛ اما شواهد حاکی از آن است که چت‌بات مشهور شرکت «OpenAI» همچنان محبوب‌ترین ابزار نزد کاربران است. محققان شرکت «writerbuddy.ai» دریافتند که بیش از ۶۰ درصد از سهم ترافیک ابزار‌های مبتنی بر این فناوری از سپتامبر ۲۰۲۲ تا اوت ۲۰۲۳ با حدود ۱۴ میلیارد بازدید متعلق به چت‌بات رایگان «ChatGPT» است.

بر اساس تحقیقات صورت گرفته، همچنین، در مجموع ۲۴ میلیارد بازدید از ابزار‌های هوش مصنوعی وجود داشته است که رشد قابل توجهی نسبت به سال‌های گذشته را نشان می‌دهد. براساس یافته‌های این شرکت، این فناوری میانگین افزایش ترافیک ماهیانه ۲۳۶،۳ میلیون بازدید را تجربه کرده است.

تجزیه و تحلیل متخصصان این شرکت نشان می‌دهد که چت‌بات «Character AI» دومین ابزار محبوب هوش مصنوعی پس از «ChatGPT» است که در بازه زمانی یاد شده حدود ۳،۸ میلیارد بازدید داشته است. از سوی دیگر، این تحقیق اثبات کرد که علاوه‌بر تفاوت‌های جغرافیایی قابل توجه شکاف جنسیتی بزرگی بین افرادی که از ابزار‌های این فناوری استفاده می‌کنند و افرادی که از آن‌ها استفاده نمی‌کنند، وجود دارد.

بنا بر تحلیل «writerbuddy.ai»، اکثر قریب به اتفاق کاربران ابزار‌های هوش مصنوعی در دوره مورد بررسی مرد بودند. جدیدترین داده‌های مجمع جهانی اقتصاد (World Economic Forum) نیز حاکی از آن است که تنها ۲۲ درصد از شاغلان در عرصه هوش مصنوعی در سطح جهان زن هستند.

بر اساس این گزارش، تفاوت زیادی در مبدأ ترافیک ابزار‌های هوش مصنوعی نیز وجود دارد. بخش عمده ترافیک متعلق به ایالات متحده با ۵،۵ میلیارد بازدید بوده است. هند و اتحادیه اروپا نیز در رده‌های دوم و سوم قرار دارند.

ابزار‌های محبوب کاربران عبارت‌اند از:
۱.     ChatGPT
۲.     Character AI
۳.     QuillBot
۴.     MidJourney
۵.     Hugging Face
۶.     Bard
۷.     NovelAI 
۸.     CapCut 
۹.     JanitorAI 
۱۰.     Civitai
کد مطلب: 77082
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام