۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۴:۴۷

توافقنامه تاریخی اروپا برای قانونی کردن استفاده از هوش مصنوعی

ایتنا - 27 کشور اتحادیه اروپا به "توافق تاریخی" در مورد قانون تنظیم استفاده از هوش مصنوعی دست یافتند که قرار است در سال 2025 لازم الاجرا شود، توافقی که در روزنامه ها و وب سایت های خبری فرانسوی منتشر شد.
توافقنامه تاریخی اروپا برای قانونی کردن استفاده از هوش مصنوعی

توافقنامه تاریخی
تارنمای فرانسوی «فونا اندروید» اعلام کرد که کشورهای اتحادیه اروپا به قول تیری برتون، کمیسر بازار داخلی، توافقنامه‌ای «تاریخی» امضا کرده‌اند که هدف آن مقررات‌گذاری برای نحوه استفاده از هوش مصنوعی است.
این مقررات در حالی که تلاش می‌کنند محدودیت‌های خیلی شدید اعمال نکنند. احتمالاً توسعه هوش مصنوعی را کند می کند.

این سایت توضیح داد که نمایندگان کشورهای اتحادیه اروپا روز جمعه در بروکسل پایتخت بلژیک دیدار کردند. برای تایید توافق نهایی خود در مورد این قانون پس از بحث های داغ، که طی آن چندین کشور از جمله فرانسه، آلمان، اتریش و ایتالیا تهدید کردند در صورت عدم اصلاح متن، به این متن رای نخواهند داد.

توافق سیاسی
وب سایت فرانسوی "RTL" موافقت متفق القول کشورهای عضو اتحادیه اروپا با توافقنامه سیاسی در زمینه تنظیم هوش مصنوعی را برجسته کرد.
این پایگاه با بیان اینکه هوش مصنوعی امروزه می تواند در چند ثانیه مقاله یا شعر بنویسد و همچنین می تواند صداها، تصاویر و حتی تصاویر نادرست را با تمام خطراتی که این امر در پی دارد بخصوص در مورد دستکاری افکار عمومی ایجاد کند، تاکید کرد: «از این پس. در، کنترل به "بهترین‌ها" داده خواهد شد.

این سایت توضیح داد که انتشار تصاویر مستهجن دروغین، مانند تصاویری که اخیراً از تیلور سویفت، نماد پاپ آمریکایی ظاهر شده است، و انتشار متنی که توسط یک ماشین تولید شده است اما بسیار نزدیک به کار نویسنده است، اکنون جرم تلقی خواهد شد.
 

مبارزه با تقلب علمی
در یک زمینه مرتبط، مجله ساینس، مانند سایر مؤسسات انتشاراتی علمی، اعلام کرد که اکنون از نرم‌افزاری استفاده خواهد کرد که مسئول تشخیص تصاویری است که ممکن است عمداً در دست‌نوشته‌های ارسال شده به آن دستکاری شده باشد، تا بخشی از تلاش‌های خود برای مبارزه با تقلب علمی باشد.

برنامه "پرویگ"
همچنین روزنامه فرانسوی لوموند نوشت: موسسه دانا-فاربر در بوستون، یکی از مراکز اصلی آمریکایی برای تحقیقات سرطان وابسته به دانشگاه هاروارد، با بحران بزرگی مواجه است که اعتبار و اعتبار آن را به خطر می اندازد.
این روزنامه خاطرنشان کرد: این مؤسسه به تازگی درخواست ابطال شش مقاله علمی با امضای برخی از اعضای اصلی خود و اصلاح ده‌ها مقاله دیگر را داده است.

این اقدامات پس از آن صورت می‌گیرد که شولتو دیوید، زیست‌شناس بریتانیایی، لئونید اشنایدر، ردیاب کلاهبرداری آلمانی، دستکاری مشکوک تصاویر را در 58 مطالعه انجام‌شده توسط موسسه دانا-فاربر توصیف کرد.

لوموند می‌پرسد: «اگر مجلاتی که تقریباً 20 سال پیش مقالات مورد مناقشه را منتشر کرده‌اند، و ابزارهای هوش مصنوعی هم برای تشخیص این دستکاری‌ها، تصویری را از قبل در دسترس داشته باشند، ممکن است این اتفاق بیفتد؟»
این روزنامه گفت که نسخه‌های خطی ارسال شده به این نشریات اکنون از طریق برنامه‌ای به نام «Provig» منتقل می‌شوند و هولدن تورپ، سردبیر مجله آمریکایی «ساینس» می‌گوید: «قرار است این به شناسایی خطاهای ساده کمک کند. فعالیت‌های متقلبانه قبل از تصمیم‌گیری برای انتشار.»

شبیه سازی مجازی
مجله فرانسوی Le Point به استفاده از هوش مصنوعی در زمینه پزشکی و استفاده از تکنیک‌های آن در تشخیص بیماری یا شبیه‌سازی عمل‌های جراحی اشاره می‌کند.
این مجله در گزارشی اعلام کرد که شبیه‌سازی مجازی، که از قبل برای تولیدکنندگان مفید است، از طریق مدل‌سازی اندام‌های انسان، ثابت کرده است که برای پزشکان در آماده‌سازی یک روش جراحی یا آزمایش یک درمان مفید است.

این نشریه توضیح داد که این فرآیند امکان خواندن دقیق‌تری از عملکرد بخش‌های بدن انسان را از طریق توسعه «دوقلوهای دیجیتال» فراهم می‌کند، چیزی که شرکت فرانسوی «داسو سیستم» به سمت آن می‌رود،‌و در طی نمایشگاه CES 2024 در ژانویه گذشته در لاس وگاس آمریکا ارائه شد.

مطابق توضیحات این نشریه، شبیه‌سازی مجازی به پزشکان اجازه می‌دهد تا یک روش جراحی را آماده کنند، اثرات درمان را پیش‌بینی کنند و فرآیند پیوند عضو را طراحی کنند و جراح تنها کسی است که تصمیم نهایی را می‌گیرد، اما نسخه دیجیتالی اجازه می‌دهد تا تعدادی از فرضیه‌ها وجود داشته باشد. همانطور که مجله توضیح می دهد از قبل تست شده است.
کد مطلب: 77071
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام