۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۴:۴۴

موزیلا: قوانین جدید اپل برای فایرفاکس دردناک‌ است

تیم سوئینی، مدیر عامل Epic، این قوانین جدید را «نمایش ترسناک» نامید، اسپاتیفای نیز گفت این تغییرات یک «لودگی» است.
موزیلا: قوانین جدید اپل برای فایرفاکس دردناک‌ است
قوانین جدید اپل در اتحادیه اروپا باعث می‌شود که مرورگرهایی مانند فایرفاکس بالاخره این امکان را بیابند که از موتورهای خود در iOS استفاده کنند. اگرچه ممکن است این یک تغییر خوشایند به نظر برسد، اما دامیانو دمونته، سخنگوی موزیلا، گفت که از وضعیت پیش آمده «فوق‌العاده مایوس» شده است.
 
دمونته گفت: «ما هنوز در حال بررسی جزئیات فنی هستیم، اما از طرح پیشنهادی اپل برای محدود کردن BrowserEngineKit جدیداً معرفی‌شده به اپ‌های ویژه اتحادیه اروپا بسیار مایوس هستیم. اثر این تصمیم این خواهد بود که مرورگر مستقلی مانند فایرفاکس مجبور به ساخت و نگهداری دو مرورگر مجزا شود، و اپل هیچ مسئولیتی در این قبال نخواهد پذیرفت.»
 
در iOS 17.4، اپل دیگر مرورگرهای اتحادیه اروپا را مجبور به استفاده از موتور اساسی سافاری، موسوم به WebKit، نخواهد کرد. این تغییر راه را برای موتورهای محبوب دیگر مانند Blink که توسط گوگل کروم و مایکروسافت اج استفاده می‌شود و همچنین Gecko، موتور مورد استفاده فایرفاکس، باز می‌کند. همچنین، به این ترتیب، مرورگرهای طرف ثالث می‌توانند در iOS بدون هیچگونه محدودیت مربوط به WebKit کاملاً کاربردی شوند.
 

با وجود این، موزیلا استدلال می‌کند که اجرای این تغییرات فقط در اتحادیه اروپا کار را برای مرورگرها به منظور اجرای تغییرات در نسخه‌های مختلف دشوارتر می‌کند. دمونته افزود: «پیشنهادات اپل انتخاب‌های مناسبی در اختیار مصرف‌کنندگان قرار نمی‌دهد چرا که کاری می‌کند که ارائه جایگزین‌های رقابتی برای سافاری برای رقبا به دردناک‌ترین شکل ممکن باشد. این نمونه دیگری از ایجاد موانع توسط اپل برای جلوگیری از رقابت واقعی مرورگرها در iOS است».
 
موزیلا تنها توسعه‌دهنده‌ای نیست که از قوانین جدید اپل انتقاد می‌کند، قوانینی که به اپ‌های استریمینگ گیم، اپ‌استورهای جایگزین، و سایدلودینگ (فرایند انتقال فایل‌ها بین دو دستگاه محلی) نیز بسط می‌یابند. تیم سوئینی، مدیر عامل Epic، این قوانین جدید را «نمایش ترسناک» نامید، اسپاتیفای نیز گفت این تغییرات یک «لودگی» است.
دستورالعمل‌های جدید اپل هنوز در انتظار دریافت تایید از کمیسیون اتحادیه اروپا است.
 
کد مطلب: 76938
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام