۰
plusresetminus
دوشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۵:۰۶

کیفیت نتایج جستجوی گوگل کاهش یافته است؟

ایتنا - افرادی که در پشت تولید این محتوای بی‌کیفیت هستند، به جای تولید محتوای مفید و موثر و نیز متون اوریجینال و اصلی، کلمات کلیدی مورد نظر کاربران را در محتواهای بی‌مصرف و کم‌ارزش خود می‌گنجانند و در واقع هیچ چیز مفیدی در اختیار کاربران قرار نمی‌دهند.
کیفیت نتایج جستجوی گوگل کاهش یافته است؟

بسیاری از کاربران در سراسر جهان، اخیراً متوجه کاهش کیفیت نتایج جست‌وجو در گوگل شده‌اند، بدین ترتیب که پس از درج برخی از کلمات کلیدی توسط کاربران در متن جست‌وجو، نتایج ناخواسته‌ای هم برایشان نمایش داده می‌شود.

با این افت کیفیت جست‌وجوی گوگل، بسیاری کاربران ناگزیر می‌شوند از دیگر پلتفرم‌های جست‌وجو نیز برای یافتن نتایج مورد نظرشان استفاده کنند، مانند جست‌وجو در Reddit یا حتی از طریق TikTok و Instagram.

نتایج با کیفیت پایین
در این زمینه، یک مطالعه جدید در آلمان توسط دانشگاه لایپزیگ، دانشگاه باهاوس وایمار، و مرکز تجزیه و تحلیل داده‌های هوش مصنوعی نشان داد که علت کاهش کیفت نتایج جست‌وجوها در گوگل، افزایش حجم زیاد محتوای ناخواسته و نامناسب در اینترنت است. برخی از این داده‌های ضعیف طوری بهینه‌سازی شده‌اند تا بتوانند حتی رتبه‌های بالاتری را در نتایج جست‌وجو از آن خود نمایند.
نکته قابل تامل این است که گسترش رشد هوش مصنوعی مولد، تولید محتوای غیرضروری را آسان‌تر کرده است و این امر، یافتن نتایج جست‌وجوی باکیفیت را برای کاربران سخت‌تر می‌کند.

اولویت برای کلمات کلیدی
افرادی که در پشت تولید این محتوای بی‌کیفیت هستند، به جای تولید محتوای مفید و موثر و نیز متون اوریجینال و اصلی، کلمات کلیدی مورد نظر کاربران را در محتواهای بی‌مصرف و کم‌ارزش خود می‌گنجانند و در واقع هیچ چیز مفیدی در اختیار کاربران قرار نمی‌دهند.

به عنوان بخشی از این پروژه، تیم تحقیقاتی بیش از 7000 درخواست بررسی محصول در گوگل را بررسی کردند. این لیست شامل همه چیز از جستجوهای رایج مانند "بهترین هدفون" تا جستجوهای عجیب و غریب مانند "بهترین بازی ‌ای الفبا" بود.
آنها همچنین مواردی مانند رتبه‌بندی کلمات کلیدی برای عنوان صفحات، پیوندهای قرار داده شده در صفحه و بررسی‌های برتر محصول را مورد بازبینی قرار دادند.

 


تیم مزبور به این نتیجه رسید که نتایجی با رتبه بالاتری که در صفحه اول جستجوی گوگل ظاهر می‌شوند، نشانه‌هایی از متن‌های بی‌کیفیت را دارند. با این حال، این تیم خاطرنشان کرد که گوگل در تلاش های خود برای مقابله با این نوع محتوا به دستاوردهای مثبتی رسیده است.

نظر گوگل
اگرچه تیم تحقیقاتی اعتراف کرد که نتایج موتور جستجوی گوگل تا حدودی بهبود یافته است، با این وجود به این نتیجه رسیدند که بسیاری از محتوای دارای کیفیت نازل همچنان در بالای نتایج جستجو ظاهر می‌شوند.
البته گوگل نتایج این مطالعه را رد کرد و سخنگوی شرکت گفت که این منعکس کننده کیفیت و نتایج کلی همه جستجوها نیست.

به طور خاص، این سخنگو گفت که محققان صرفا به دسته‌های محدودی از جست‌وجوها و نتایج پرداخته‌اند و طیف گسترده‌ای از پرس و جوها و میلیاردها عبارت جستجویی را که گوگل هر روز می بیند نادیده گرفته‌اند.
او همچنین افزود که گوگل بهبودهای خاصی را برای رفع این مشکلات راه اندازی کرده است.

البته در همین مطالعه نیز تاکید شده بود موتور جست‌وجوی گوگل در سال گذشته بهبود یافته و عملکرد آن بهتر از سایر موتورهای جستجو بوده است. به طور گسترده تر، چندین شخص ثالث نتایج سایر موتورهای جستجو را اندازه گیری کرده اند و دریافته اند که موتور گوگل از کیفیت بسیار بالاتری نسبت به سایرین برخوردار است.
کد مطلب: 76891
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام