۰
plusresetminus
جمعه ۶ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۳:۰۰

گسترش هوش مصنوعی منجر به افزایش حملات سایبری می‌شود

ایتنا - در حالی که نتایج امنیتی هوش مصنوعی مورد توجه صاحبنظران است. مقامات بریتانیا، ایالات متحده و کانادا اعلام کرده‌اند که استقبال هکرها از این فناوری مشهود است.
گسترش هوش مصنوعی منجر به افزایش حملات سایبری می‌شود

توسعه روزافزون ابزارهای جدید مبتنی بر هوش مصنوعی(AI) باعث رشد حملات سایبری خواهد شد.

به گزارش ایتنا آژانس جاسوسی GCHQ متعلق به بریتانیا به‌تازگی در گزارشی ضمن ارائه این هشدار، همچنین اعلام کرده که گسترش فناوری هوش مصنوعی می‌تواند دست مهاجمان فضای سایبری را بازتر نماید، چرا که موانع ورود آنها را نیز کاهش خواهد داد.
مرکز امنیت سایبری ملی(NCSC) که بخشی از آژانس GCHQ است، در گزارش خود گفته که کاهش موانع ورود مهاجمان، نهایتا به افزایش جهانی حملات باج‌افزاری ختم می‌شود، زیرا مجرمان قادر می‌شوند سیستم‌های رایانه‌ای هدف خود را برای باجگیری دیجیتالی رمزگذاری کنند.

مطابق تصریح گزارش این مرکز، گسترش فناوری AI قطعا حجم حملات سایبری را بیشتر می‌کند و تأثیر حملات سایبری را در دو سال آینده افزایش می‌دهد.

مضمون گزارش مورد نظر این است که بیشترین افزایش توانایی برای مهاجمان در فضای سایبری، نصیب هکرهای فرصت‌طلب می‌شود که لزوماً حرفه‌ای نیستند و مهارت‌های فوق‌العاده برای حملات سطح بالاتر را ندارند.

 


به‌طور مشخص، این گزارش تاکید می‌کند که استفاده از ابزارهای مولد هوش مصنوعی مانند ربات‌های گفت‌وگو می‌تواند به مهاجمان در ایجاد ایمیل‌ها یا فایل‌های فریبنده‌تر برای اجرای کمپین‌های فیشینگ آنلاین کمک کند.

در گزارش این آژانس همچنین به نرم‌افزارهای مخرب و ویروس‌ها اشاره شده که به کمک آن، هکرهای حرفه‌ای‌تر و تحت حمایت دولت‌ها، بهترین فرصت را برای بهره‌گیری از امکانات هوش مصنوعی در عملیات‌های سایبری پیشرفته علیه شبکه‌ها، به‌دست خواهند آورد.

آژانس‌های اطلاعاتی دنیا همزمان با افزایش مشکلات امنیتی، با الگوریتم‌هایی مواجهند که می‌توانند در قالب تعاملات انسانی(مانند بخش فروش و مراقبت مشتریان در کسب و کارها) قرار بگیرند و اهداف خود را پیش ببرند.

در حالی که نتایج امنیتی هوش مصنوعی مورد توجه صاحبنظران است. مقامات بریتانیا، ایالات متحده و کانادا اعلام کرده‌اند که استقبال هکرها از این فناوری مشهود است.
 
کد مطلب: 76842
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام