۰
plusresetminus
سه شنبه ۳ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۲۱

معاون وزیر ارتباطات: اپراتورها باید کیفیت اینترنت را افزایش دهند

ایتنا - ​​​​​​​وزارت ارتباطات معتقد است که افزایش توسعه بدون سرمایه گذاری ممکن نیست و برنامه‌ریزی شده تا با تغییر تعرفه‌های ارتباطی تا سقف ۳۴ درصد بتوانیم شرایط توسعه را برای اپراتورها فراهم کنیم.
معاون وزیر ارتباطات: اپراتورها باید کیفیت اینترنت را افزایش دهند

امیر محمدزاده لاجوردی - رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در نشست بررسی و تبادل نظر پیرامون انجام تعهدات اپراتورها برای بهبود کیفیت اینترنت با توجه به تغییرات تعرفه‌ای اظهار کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و رگولاتوری جزو وظایف خود می‌داند که توسعه ارتباطات با کیفیت را در کار خود قرار دهد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، وی افزود: وزارت ارتباطات در دولت سیزدهم دو موضوع مهم را در دستور کار خود داد؛ موضوع اول توسعه اینترنت ثابت مبتنی بر فیبر نوری است که تعریف شده تا پایان دولت ۲۰ میلیون پوشش فیبر نوری فراهم شود. این پروژه از نظر مقیاس در مقایسه با سایر کشورها در زمان کمی انجام شده و اتحادیه اروپا اعلام کرده است که تا سال ۲۰۳۰ بحث فیبر نوری انجام شود.

لاجوردی گفت: ما این موضوع را انجام داده و قول دادیم تا پایان سال به هشت میلیون دست یابیم و در حال حاضر پنج میلیون و ۲۰۰ هزار پوشش ایجاد شده است. اما در راستای توسعه شبکه ثابت، شبکه سیار را هم در دستور خود داریم. یکی از بلوک‌های فرکانسی که در نسل پنجم اینترنت پر طرفدار است، فرکانس ۳۶۰۰_۳۸۰۰ است که مزایده آن به زودی برگزار می‌شود و در اختیار اپراتورها قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: وزارت ارتباطات معتقد است که افزایش توسعه بدون سرمایه‌گذاری ممکن نیست و برنامه‌ریزی کردیم تا با تغییر تعرفه تا سقف ۳۴ درصد بتوانیم شرایط توسعه را برای اپراتورها فراهم کنیم.

رییس رگولاتوری در ادامه با بیان اینکه افزایش تعرفه موضوع امروز و دیروز نیست تصریح کرد: جلسات متعددی را برگزار و درنهایت به این جمع بندی رسیدیم که افزایش تعرفه ارتباطی منوط به افزایش کیفیت شود و اپراتورها در این زمینه الحاقیه‌ای را امضا کردند و قرار گذاشتیم تا پایان سال ۱۴۰۳، تعداد سایت‌های نسل پنجم به ۱۰ درصد افزایش یابد، همچنین پوشش نسل چهارم تا پایان ۱۴۰۳ به ۹۶ درصد برسد.

لاجوردی در ادامه تصریح کرد: علاوه بر موارد گفته شده موضوع توزیع ترافیک هم برای اپراتورهای ثابت و سیار در نظر داریم. همچنین با اپراتورهای ارتباطی توافق کردیم هیچ بسته اینترنتی حذف نشود و قیمت ترافیک داخلی تغییر نکند و ترافیک بین المللی حداکثر ۳۴ درصد افزایش یابد که در این زمینه از دوازدهم دی‌ماه، حدود ۱۲ گیگ ترافیک به همه شهروندان هدیه داده شد که به مرور هم اپراتورهای ارتباطی، ترافیک و بسته‌های خود را اعلام کردند.

وی در ادامه صحبت هایش تاکید کرد: ما در وزارت ارتباطات به صورت لحظه‌ای میزان توسعه اپراتورها را رصد می‌کنیم. همچنین بخش بزرگی از شبکه ارتباطی و هسته بسیاری از اپراتورها در تهران متمرکز بوده و نیاز است که هسته‌های جدیدی را ایجاد کنند تا این تمرکز از تهران برداشته شود.
کد مطلب: 76816
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام