۰
plusresetminus
يکشنبه ۱ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۰۴

ماه‌نورد شرکت خصوصی آمریکایی در حین بازگشت از فضا به جو زمین منفجر شد

ایتنا - ​​​​​​​مقام‌های شرکت فضایی آستروباتیک آمریکا روز پنجشنبه گفتند پس از ماموریت ناموفق به ماه و قطع ارتباطات رادیویی با ماه‌نورد در حین بازگشت به زمین، فضاپیما ۱۰ روز پس از پرتاب از فلوریدا در آخرین لحظات در جو زمین منفجر شد.
ماه‌نورد شرکت خصوصی آمریکایی در حین بازگشت از فضا به جو زمین منفجر شد

فرماندهی فضایی ایالات متحده نیز روز جمعه تایید کرد که فضاپیمای شرکت آستروباتیک در آخرین لحظات بازگشت پس از ماموریت ناموفق به ماه که ناشی از نشت سوخت بود، در جو زمین منفجر شد.

به گزارش ایتنا و به نقل از VOA، مسئولان شرکت آستروباتیک پس از مشورت با مقام‌های سازمان ملی هوانوردی و فضایی آمریکا، ناسا، و نیز کارشناسان دولتی، تصمیم گرفتند عمدا ماه‌نورد خود را برای محافظت از فضاپیماهای دیگر منفجر کنند.

ماه‌نورد «شاهین» این شرکت خصوصی آمریکایی نزدیک به دو متر ارتفاع داشت و به گفته کارشناسان آن، قبل از این که برای بازگشت به زمین تغییر مسیر دهد، با موفقیت به مدار ماه در فاصله حدود ۳۹۰ هزار کیلومتری زمین رسیده بود.

این نخستین ماه‌نورد آمریکایی در بیش از نیم قرن گذشته بود که به فضا پرتاب شده بود. ماه‌نورد یک شرکت خصوصی دیگر قرار است ماه آینده پرتاب شود. ناسا میلیون‌ها دلار به این دو شرکت پرداخته تا آزمایش‌های‌شان به سمت ماه را انجام دهند.
کد مطلب: 76768
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام