۰
plusresetminus
يکشنبه ۱ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۱:۴۳

لندن: کُندترین مرکز شهر جهان برای رانندگی

ایتنا - بررسی‌های جدید نشان می‌دهد که لندن، به‌علت محدودیت سرعت ۳۲ کیلومتر در ساعت، کُندترین مرکز شهر در جهان برای رانندگان است.
لندن: کُندترین مرکز شهر جهان برای رانندگی

شرکت فناوری مکان‌‌یابی تام‌تام اعلام کرد که در سال گذشته، سفرهای ۱۰ کیلومتری (۶.۲ مایلی) در مرکز شهر لندن به‌طورمیانگین ۳۷ دقیقه و ۲۰ ثانیه طول کشیده است.

این مدت یک دقیقه بیشتر از مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ و طولانی‌ترین مدت بین ۳۸۷ شهر در ۵۵ کشور مورد بررسی است. به این ترتیب، لندن برای دومین سال متوالی کُندترین مرکز شهر جهان شد.

در رتبه دوم دوبلین، پایتخت ایرلند، قرار دارد که سفرهای ۱۰ کیلومتری در آن معمولا ۲۹ تا ۳۰ دقیقه طول می‌کشد.

در رده‌های بعدی، تورنتو، کانادا (۲۹ دقیقه)؛ میلان، ایتالیا (۲۸ دقیقه و ۵۰ ثانیه)؛ و لیما در پرو (۲۸ دقیقه و ۳۰ ثانیه) قرار گرفتند.

در بریتانیا، منچستر (۲۳ دقیقه و ۳۰ ثانیه) دوم شد و بعد از آن لیورپول (۲۲ دقیقه و ۵۰ ثانیه)، بریستول (۲۲ دقیقه و ۴۰ ثانیه)، و ادینبورگ (۲۱ دقیقه و ۳۰ ثانیه) در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

طول مدت سفر در سال گذشته در ۲۱ شهر از ۲۵ شهر بررسی‌شده بریتانیا افزایش یافت.

تام‌تام اساس بررسی‌اش را سفر در شعاع ۵ کیلومتری از مرکز شهر قرار داد. استفانی لئونارد، رئیس امور دولتی و نظارتی این شرکت گفت: «لندن واقعا کُندترین جای جهان برای رانندگی است.»

«به‌ویژه در قلب مرکز شهر، محدودیت حداکثر سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت یا بیشتر از آن نداریم، بلکه حداکثر سرعت ۳۲ کیلومتر بر ساعت است.»

«زیرساختی برای رانندگی پُرسرعت وجود ندارد.»

 


اداره ترابری لندن (تی‌اف‌ال) در چهار ماه پایانی سال محدودیت سرعت را در ۶۵ کیلومتر (۴۰.۴ مایل) دیگر از جاده‌های جنوب پایتخت به ۲۰ مایل در ساعت ۳۲ کیلومتر در ساعت کاهش داد.

در ماه سپتامبر، وقتی که این اقدام اعلام شد، این اداره ترابری گفت که طول کل جاده‌های دارای محدودیت سرعت ۲۰ مایل در ساعت (۳۲ کیلومتر در ساعت) را به ۱۴۰ کیلومتر (۸۷ مایل) می‌رساند و آن‌ها را «برای همگان امن‌تر» می‌کند.

دولت در اکتبر سال گذشته «طرحی برای رانندگان» را منتشر کرد که شاید قصد دولت برای اعمال رعایت این حدود سرعت بود.

دولت اعلام کرد: «به‌صراحت می‌گوییم که محدودیت‌های سرعت ۲۰ مایل (۳۲ کیلومتر) در ساعت انگلستان باید به‌شکلی مناسب، درجایی که مردم آن را می‌خواهند، اعمال شود- نه آنکه اقدام کلی بی‌دلیلی باشد.»

این یک ماه بعد از آن بود که ولز نخستین کشور در بریتانیا شد که محدودیت سرعت پیش‌فرض را در خیابان‌های مناطق مسکونی و جاده‌هایی که معمولا عابران پیاده از آن‌ها عبور می‌کنند از ۳۰ به ۲۰ مایل در ساعت (۴۸ به ۳۲ کیلومتر در ساعت) رساند.

تام‌تام دریافت که افزون بر اینکه خیابان‌های مرکز شهر لندن کندترین خیابان‌های جهان‌ در زمانی‌اند که تردد آزادانه جریان دارد، رانندگان بیشترین زمان را به‌علت ازدحام ترافیک از دست می‌دهند.

در این مطالعه همچنین معلوم شد که در سال گذشته، از نظر قیمت سوخت، لندن سومین شهر گران جهان بود.

لئونارد گفت: «تحلیل ما از تاثیر اقتصادی ازدحام ترافیک نشان داد که تردد کُند لندن و مصرف سوخت زیاد در این شهر آن را یکی از گران‌ترین شهرهای جهان برای رانندگی کرده است.»

«با دوری از ساعت‌های اوج سنگینی ترافیک، می‌توان تا ۱۸۷ پوند در سال در هزینه سوخت صرفه‌جویی کرد.»

«در عین حال، مقام‌های محلی باید از برنامه‌هایی حمایت کنند که دوچرخه‌سواری، استفاده از حمل‌ونقل عمومی، و افزایش سهم روش‌های دیگر در ترابری و رفت‌وآمد را تشویق می‌کنند.»

ایندیپندنت با اداره ترابری لندن و صادق خان (شهردار لندن) برای صحبت کردن درباره این موضوع تماس گرفت.
کد مطلب: 76754
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام