۰
plusresetminus
يکشنبه ۱ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۴:۴۳

چرا برخی افراد مدام مریض می‌شوند؟

ایتنا - شاید برایتان پیش آمده باشد که برای مدت طولانی گرفتار انواع بیماری‌ها از سرماخوردگی و آنفلوانزا گرفته تا کووید-۱۹ شده باشید و مدام تقلا کنید تا از شر خس‌خس سینه و سرفه‌ها رها شوید.
چرا برخی افراد مدام مریض می‌شوند؟

متخصصان چندین عادت‌ ساده‌ به‌منظور تقویت سیستم ایمنی بدن برای کسانی که نمی‌خواهند تمام زمستان را درگیر خوردن شربت‌های سرفه و داروها باشند پیشنهاد می‌کنند.

نوین کسلا، داروساز، در‌این‌باره می‌‌گوید: «برخی از مردم بلافاصله و بارها پس از بهبود یافتن از بیماری، دوباره مریض می‌شوند که روی کیفیت زندگی و سلامت روانشان تاثیر می‌گذارد.»

او تاکید می‌کند: «مهم‌ترین عامل دخیل در این بیماری‌ها، ضعف سیستم ایمنی بدن است.»

کسلا برای تقویت سیستم ایمنی بدن به این سه‌ عامل حیاتی اشاره می‌کند: «بهبود رژیم غذایی، تمرین بدنی بیشتر و مدیریت استرس.»

کسلا در‌این‌باره توضیح می‌دهد: «ویتامین سی (C) یک درمان برای سیستم ایمنی است که باید با جدیت در فصل اوج آنفلوانزا مصرف کنید و در عوض از غذاهای فوق فراوری‌شده که فهرستی از مواد تشکیل‌دهنده نامتعارف دارند اجتناب کنید.»

او تاکید می‌کند: «اشکالی ندارد که هرازچندگاهی از این غذاها میل کنید، اما پایه رژیم غذایی روزانه شما باید بر اساس مواد مغذی طبیعی مانند سبزیجات، میوه‌ها، حبوبات، غلات و آجیل باشد.»

برای تامین ویتامین سی هم به سراغ محصولات سرشار از ویتامین سی یعنی مرکبات بروید و پروتئین را هم از گوشت و محصولات لبنی تامین کنید.

تمرین بدنی هم سیستم ایمنی را تقویت می‌کند و فعالیت بدنی حتی به مدت پنج دقیقه در روز فواید بسیاری دارد.

بنا‌ بر تحقیقات، ۲۰ دقیقه تمرین بدنی روزانه می‌تواند تاثیر منفی شیوه زندگی بی‌تحرک را از بین ببرد. همچنین ورزش‌های کوتاه روزانه هم مفید است.

کسلا با تاکید بر این نکته که ورزش نباید کاری طاقت‌فرسا باشد، گفت: «جریان خون و هورمون‌های شادی‌بخش هم برای سلامت جسمی و هم سلامت روانی بسیار ضروری است.»

او خاطر‌نشان کرد: «فعالیتی را که از آن لذت می‌برید مانند رقصیدن، اسکی روی یخ، تمرین منظم در باشگاه یا حتی قدم زدن با سگ‌ انجام دهید.»
کد مطلب: 76734
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام