۰
plusresetminus
دوشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۶:۳۳

مارک زاکربرگ هم به جمع میلیاردرهایی پیوست که می‌خواهند هوش جامع مصنوعی بیافرینند

ایتنا - ایجاد AGI، که نوعی از هوش مصنوعی است که اغلب با هوش سطح انسانی مقایسه می شود، برای بسیاری از این شرکت‌ها، از جمله x.ai متعلق به ایلان ماسک، OpenAI و گوگل، جذابیت خاصی پیدا کرده است.
مارک زاکربرگ هم به جمع میلیاردرهایی پیوست که می‌خواهند هوش جامع مصنوعی بیافرینند
متا در حال سازماندهی مجدد تیم‌های هوش مصنوعی خود است چرا که قصد پیوستن به صفوف در حال رشد شرکتهایی را دارد که سعی در ایجاد هوش جامع (عمومی) مصنوعی یا AGI دارند.
 
مارک زاکربرگ که به طور فزاینده‌ای بر تحقیقات هوش مصنوعی این شرکت متمرکز شده است گفت که این تغییر به متا کمک می‌کند تا تحقیقات خود را «شتاب» ببخشد و، در نهایت، متاورس را بهبود دهد.
 
متا در حال حاضر دو تیم دارد که تحقیقات هوش مصنوعی را دنبال می‌کنند: تیم تحقیقاتی بنیادی هوش مصنوعی (FAIR)، که در سال 2013 شروع به کار کرد، و تیمی که صرفاً بر تجربیات هوش مصنوعی مولد برای کاربران اپ‌های آن متمرکز شده است. زاکربرگ گفت که، با این تغییر، متا این دو را، که در حال گسترش‌شان است، «به هم نزدیک‌تر» خواهد کرد. مدیرعامل متا نگفت که ممکن است چه تعداد کارمند به این تلاش‌ها در حوزه هوش مصنوعیش اضافه کند، اما با توجه به اینکه این شرکت از سال 2022 بیش از 20000 شغل را کاهش داده است این گسترش قابل توجه است.
 
زاکربرگ در ویدئویی که در تردز منتشر کرد گفت که این تغییرات می‌توانند «از اهداف بلندمدت ما برای ایجاد هوش جامع، منبع‌باز کردن مسئولانه آن، و قابل دسترسی و مفید کردن آن در زندگی روزمره همه افراد حمایت کنند».
 

ایجاد AGI، که نوعی از هوش مصنوعی است که اغلب با هوش سطح انسانی مقایسه می شود، برای بسیاری از این شرکت‌ها، از جمله x.ai متعلق به ایلان ماسک، OpenAI و گوگل، جذابیت خاصی پیدا کرده است.
 
در همین حال، زاکربرگ تصریح کرد که هیچ برنامه‌ای برای دست کشیدن از متاورس، که به گفته او آن نیز از پیشرفت‌های هوش مصنوعی بهره‌مند خواهد شد، ندارد، او نوشت: «دو بخش عمده چشم‌انداز ما – یعنی هوش مصنوعی و متاورس - به هم متصل هستند».
 
متاورس زاکربرگ هنوز به طور گسترده شناخته نشده است، یا به محبوب ویژه‌ای نرسیده است. اما به نظر می‌رسد زاکربرگ فکر می‌کند که ممکن است با بهبود عینک‌های هوشمند این شرکت و هوش مصنوعی تعبیه شده در آن این وضعیت تغییر کند. او گفت: « من فکر می‌کنم تا پایان این دهه بسیاری از مردم با استفاده از عینک‌های هوشمند مانند Ray Ban Meta مکرراً در طول روز با هوش مصنوعی‌ها صحبت خواهند کرد».
کد مطلب: 76724
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام