۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ ساعت ۰۳:۰۰

هشدار دانشمندان درباره استفاده از دندان مصنوعی، لنز و سمعک

ایتنا - مطالعات جدید نشان می‌دهد برخی وسایل پزشکی همچون دندان‌ مصنوعی، سمعک و لنز تماسی، می‌توانند منشا مشکلات غیرمنتظره‌ای برای بیماران باشند.
هشدار دانشمندان درباره استفاده از دندان مصنوعی، لنز و سمعک

پژوهشگران دانشگاه کاردیف بریتانیا با بررسی نمونه‌هایی از دهان و زبان افراد مبتلا به ذات‌الریه و مقایسه آن با افراد سالم که از دندان مصنوعی استفاده می‌کردند، دریافتند عدم تمیز کردن مرتب دندان‌ مصنوعی، خطر ابتلا به ذات‌الریه را افزایش می‌دهد.

دندان مصنوعی می‌تواند زیستگاه مناسبی برای میکروب‌های بیماری‌زا باشد که از آنجا به ریه‌ها منتقل می‌شوند، بنابراین توصیه شده دندان‌مصنوعی روزانه دوبار با مسواک ویژه آن تمیز شود.

همچنین متخصصان بیمارستان سلطنتی منچستر انگلستان، دریافتند سمعک‌ها از ورود هوا به گوش جلوگیری کرده و محیطی مرطوب و گرم ایجاد می‌کنند که زمینه‌ساز رشد باکتری و قارچ در گوش می‌شود.

همچنین، متخصصان چشم‌پزشکی بیمارستان مورفیلدز لندن، اعلام کردند لنزهای تماسی قابل استفاده مجدد، می‌تواند منجر به التهاب قرنیه شود.

کارشناسان توصیه می‌کنند افرادی که از این وسایل پزشکی استفاده می‌کنند، نکات بهداشتی را به دقت رعایت کرده و در صورت بروز علائم غیرمعمول، سریعا به پزشک مراجعه نمایند. استفاده صحیح از این وسایل، خطر بروز مشکلات جنبی را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد.
کد مطلب: 76617
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام