۰
plusresetminus
جمعه ۲۲ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۱۹

افزایش میلیارد دلاری بازار رمزارز در پی تصمیم کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا

ایتنا - ارزش بازار ارز دیجیتال روز پنجشنبه درپی تصمیم مهم تنظیم‌کنندگان ایالات متحده آمریکا برای باز کردن بیت‌کوین به روی سرمایه‌گذاران نهادی، به بالاترین میزان ۲۱ ماه گذشته رسید.
افزایش میلیارد دلاری بازار رمزارز در پی تصمیم کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا

تحلیل‌گران این تصمیم کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا (اس‌ئی‌سی) در مورد تصویب نخستین صندوق‌های معامله‌پذیر در بورس (ئی‌تی‌اف‌ها) برای بیت‌کوین را که مدت‌ها منتظر آن بودیم، لحظه‌ای «تاریخی» برای این صنعت توصیف کرده‌اند.

پیش‌بینی‌های مربوط به اعلام این خبر از ابتدای سال ۲۰۲۴ بیش از ۱۰ درصد ارزش بیت‌کوین را افزایش داد، و ارزش سایر ارزهای دیجیتال مانند اتریوم (ئی‌تی‌اچ)، کاردانو (ای‌دی‌ای) و دوج‌کوین (دوج) نیز افزایش چشمگیری یافت.

بر پایه گزارش کوین مارکت‌کپ، بعد از انتشار این خبر مجموع ارزش بازار تمام ارزهای دیجیتال ۶۰ میلیارد دلار افزایش یافت و نخستین بار از آوریل ۲۰۲۲، به بالای ۱.۷۶ تریلیون دلار رسید.

ایو لانگ‌چمپ، مدیرعامل و سرپرست پژوهش بانک آمینا که روی رمزارز متمرکز است، گفت:«باتوجه به خوشحالی بازار ارز دیجیتال در بحبوحه تایید یک ئی‌تی‌اف بیت‌کوین نقطه‌ای که مشتاقانه منتظرش بودیم، این تصمیم کمیسیون بورس و اوراق بهادار به تنوع بیشتر برای سرمایه‌گذاران صندوق‌های معامله‌پذیر، به‌ویژه آن‌هایی که به‌دنبال منبع بازده جایگزین‌اند کمک خواهد کرد.»

«این یعنی شاهد محیط معاملاتی فعالی برای بیت‌کوین خواهیم بود که احتمالا قیمت دارایی‌های دیجیتال و رمزارز را به‌طور گسترده‌تری افزایش می‌دهد.»

 


این تصمیم کمیسیون بورس و اوراق بهادار برای تایید ۱۱ برنامه برای صندوق‌های معامله‌پذیر بیت‌کوین، از‌جمله مواردی از بلاک راک، فیدلیتی و ون‌اک، به سرمایه‌گذاران امکان می‌دهد بدون اینکه به‌صورت مستقیم باارزش‌ترین ارز دیجیتال جهان را در اختیار داشته باشند در معرض آن قرار بگیرند.  

تحلیل‌گران بازار رمزارز پیش‌بینی کرده‌اند که این تایید می‌تواند باعث افزایشی بی‌سابقه شود و بر بالاترین قیمت بیت‌کوین، ۶۸ هزار دلار در سال ۲۰۲۱، تاثیر بگذارد.

گزارش اخیر بانک چندملیتی استاندارد چارترد تخمین زده است که این اقدام می‌تواند بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیارد دلار از سرمایه‌گذاران نهادی را در سال جاری وارد این بازار کند.

جف کندریکس، رئیس اف‌ایکس ریسرچ در بانک استاندارد چارترد، این هفته در مقاله‌ای پژوهشی نوشت:«چنانچه جریان‌های ورودی مرتبط با صندوق‌های معامله‌پذیر طبق انتظارمان پیش برود، فکر می‌کنیم که سطح پایان سال ۲۰۲۵ به ۲۰۰ هزار دلار نزدیک شود.»

«فرض را بر این می‌گیریم که تا پایان سال ۲۰۲۴ بین ۴۳۷ هزار تا ۱.۳۲ میلیون بیت‌کوین جدید در صندوق‌های معامله‌پذیر آمریکا نگهداری شود. این مقدار به دلار باید تقریبا ۵۰ تا ۱۰۰ میلیارد باشد.» 
کد مطلب: 76597
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام