۰
plusresetminus
جمعه ۲۲ دی ۱۴۰۲ ساعت ۰۲:۲۵

اپل پرداخت غرامت بابت «باتری‌گیت» را آغاز کرد

ایتنا - تخمین زده می‌شد که، در زمان تسویه حساب، به هر دارنده آیفون به ازای هر دعوی مطرح‌شده حدود 25 دلار پرداخت می‌شود. اما، طبق گزارش وبسایت MacRumors و یک اسکرین‌شات واریز مستقیم که توسط یک کاربر به اشتراک گذاشته شده است، پرداخت به افراد تا 92 دلار نیز بوده است.
اپل پرداخت غرامت بابت «باتری‌گیت» را آغاز کرد
برخی از دارندگان آیفون که در طرح شکایت 500 میلیون دلاری علیه اپل به خاطر تضعیف عمدی باتری شرکت کرده بودند گزارش شده است که شروع به دریافت کاهش پرداخت خود کرده‌اند.
 
در سال 2020، اپل موافقت کرد که یک دعوی قضائی مطرح شده در سال 2017 را حل و فصل کند که این شرکت را متهم به تضعیف عمدی عملکرد آیفون‌های قدیمی‌تر بدون اطلاعرسانی درست به مصرف‌کنندگان می‌کرد.
 
تخمین زده می‌شد که، در زمان تسویه حساب، به هر دارنده آیفون به ازای هر دعوی مطرح‌شده حدود 25 دلار پرداخت می‌شود. اما، طبق گزارش وبسایت MacRumors و یک اسکرین‌شات واریز مستقیم که توسط یک کاربر به اشتراک گذاشته شده است، پرداخت به افراد تا 92 دلار نیز بوده است.
 

این تسویه حساب، که فقط برای دارندگان آیفون در ایالات‌متحده اعمال می‌شود، آیفون 6، 6 پلاس، 6s، 6s پلاس و SE را مشروط بر اینکه از iOS 10.2.1 یا بالاتر تا قبل از 21 دسامبر 2017 استفاده می‌کردند، همراه با آیفون 7 یا 7 پلاس که از iOS 11.2 یا بالاتر در همان تاریخ استفاده می‌کردند، شامل می‌شود. دعوی باید تا اکتبر 2020 ثبت شده باشد. افرادی که دارای چندین مدل بودند که منطبق با این معیارها بود، اجازه داشتند برای هر یک دعوای جداگانه‌ای مطرح ارائه کنند - به این معنی که برخی از آنها مجموعه‌ای از پرداخت‌ها را از اپل دریافت خواهند کرد.
 
کسانی که هنوز مبلغی را دریافت نکرده‌اند می‌توانند مطمئن باشند که احتمالاً به زودی نوبت‌شان خواهد شد. به‌روزرسانی ماه دسامبر که در وب‌سایت اختصاصی این تسویه‌حساب منتشر شده است نشان می‌دهد که تدریجاٌ در ژانویه 2024 نیز این پرداخت‌ها ادامه خواهد داشت.
کد مطلب: 76556
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام