۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ ساعت ۰۱:۵۵

اپل به دارندگان آیفون‌های قدیمی نیم میلیارد دلار می‌پردازد!

ایتنا - اپل به دارندگان آیفون‌های قدیمی که این شرکت را متهم کرده بودند به طور مخفیانه سرعت نسخه‌های قدیمی‌تر آیفون با باتری قدیمی را کاهش داده است، حدود نیم میلیارد دلار غرامت می‌پردازد.
اپل به دارندگان آیفون‌های قدیمی نیم میلیارد دلار می‌پردازد!

کمپانی اپل، تولیدکننده گوشی‌های همراه هوشمند آیفون، غرامت به دارندگان آیفون‌های قدیمی را آغاز کرد.

این افراد در شکایت دسته جمعی، شرکت را متهم کرده بودند به طور مخفیانه سرعت نسخه های قدیمی تر آیفون با باتری قدیمی را کاهش داده است.

این تسویه خارج از دادگاه به «باتری گیت» مشهور شده، در سال ۲۰۲۰ به دست آمد و طبق آن قرار شد اپل حدود ۵۰۰ میلیون دلار غرامت بپردازد. 

به معنای دیگر، اپل حدود ۹۲ دلار غرامت به هر یک از دارندگان گوشی‌هایی است که شامل این پرونده بزرگ قضایی می‌شوند، پرداخت می‌کند
 

غرامت مربوط به این تسویه شامل شهروندان آمریکایی می‌شود که آیفون ۶، ۶پلاس، ۶ اس، ۶ اس پلاس یا اس ای با سیستم عامل iOS۱۰.۲۱ و دسته‌ای از آیفون‌های ۷ و ۷ پلاس و نسخه‌های بعدی آیفون با iOS۱۱.۲ دارند.

شکایت مذکور در دسامبر ۲۰۱۷ میلادی ثبت و در آن اعلام شد اپل در سیستم عامل iOS۱۰.۲.۱ قابلیت کندتر کردن عملکرد را ارائه کرده بود تا از خاموش شدن ناگهانی دستگاه ها اجتناب کند اما در بخش به روزرسانی‌ها آن را اعلام نکرده بود.

گفتنی است که پرونده مشابهی در بریتانیا علیه شرکت اپل در جریان است که در آن هم کاربران آیفون درخواست حدود یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار غرامت کرده‌اند.
کد مطلب: 76549
برچسب ها: آیفون اپل جریمه
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام