۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۳۸

مصرف مواد مخدر ایلان ماسک نگرانی مدیران شرکت‌هایش را برانگیخته است

ایتنا - در گزارش جنجالی جدیدی ادعا شده است ایلان ماسک در مهمانی‌ها مواد مخدر غیرقانونی مصرف کرده و در حالت نشئه در رویدادها حضور پیدا کرده و این موضوع مدیران و اعضای هیئت‌مدیره شرکت‌هایش را نگران کرده است.
مصرف مواد مخدر ایلان ماسک نگرانی مدیران شرکت‌هایش را برانگیخته است

افرادی که شاهد مصرف مواد مخدر او بوده‌اند به وال‌استریت ژورنال گفته‌اند او در مهمانی‌ها ال‌اس‌دی، کوکایین، اکستازی، و قارچ جادویی مصرف کرده است، مهمانی‌هایی که افراد باید ورقه عدم افشا امضا کنند یا تلفن‌هایشان را تحویل دهند.

مدیر تسلا و اسپیس‌اکس همچنین در ملاءعام ماریجوانا کشیده و تایید کرده است برای درمان افسردگی‌اش، کتامین مصرف می‌کند.

به نوشته وال‌استریت ژورنال، ماسک در مهمانی که در سال ۲۰۱۸ در لس‌آنجلس برگزار کرد چند قرص ال‌اس‌دی مصرف کرد. سال بعد در رویدادی در مکزیک، در مصرف قارچ جادویی زیاده‌روی کرد و در سال ۲۰۲۱، همراه برادرش کیمبال ماسک، در یک مهمانی در میامی، کتامین مصرف کرد.

مصرف مواد مخدر ممکن است جایگاه ماسک در شرکت‌های سهامی عامش را به خطر بیندازد، زیرا سهام‌داران ترجیح می‌دهند مدیری نداشته باشند که هنگام تصمیم‌گیری‌های کلیدی نشئه است. اسپیس‌اکس شرکت خصوصی است اما چند قرارداد فدرال دارد که مصرف مواد مخدر را ممنوع می‌کند.

گفته می‌شود این اقدام ماسک در مجموع حدود یک تریلیون دلار دارایی سرمایه‌گذاران و ده‌ها هزار شغل را در معرض خطر قرار می‌دهد.

ماسک به گزارش وال‌استریت ژورنال واکنشی نشان نداده است، اما الکس اسپیرو، سخنگوی ماسک، گفت او مرتب آزمایش اعتیاد می‌دهد و هرگز جواب آزمایشش مثبت نبوده است. اسپیرو در ادامه افزود در گزارش وال‌استریت ژورنال «نکات کذب دیگری هم وجود دارد» اما مشخص نکرد چه نکاتی.

 

در حالی که این میلیاردر به‌دلیل رفتار غیرقابل پیش‌بینی و گاهی نسنجیده‌اش معروف است، برخی مدیران در سال ۲۰۱۷، زمانی که مقابل صدها کارمند اسپیس‌اکس یک سخنرانی جویده‌جویده، عجیب و بی‌ربط کرد، متوجه تغییری آشکار شدند و سوال‌هایی در مورد مصرف مواد مخدر ایجاد شد‌ــ گرچه هیچ مدرکی وجود نداشت که او مواد مخدر مصرف کرده باشد.

در سال ۲۰۱۸، ماسک پس از مصرف ماریجوانا جلو دوربین توی دردسر افتاد. در پی انتشار این ویدیو، قیمت سهام تسلا ۹ درصد سقوط کرد، که ارزش شرکت را میلیاردها دلار پایین آورد.

برخی نزدیکان ماسک می‌گویند او در سال ۲۰۱۸، وقتی در مصاحبه‌ای رسانه‌ای احساساتی شد و گفت سال قبل برایش سخت گذشت، مواد مصرف کرده بود.

ماسک دلیل رفتار عجیبش را بیماری روحی و کمبود خواب به‌دلیل مشغله زیاد شرکت‌هایش عنوان می‌کند. او در سال ۲۰۱۷ تایید کرد که به اختلال دوقطبی مبتلا است اما برای تشخیص این بیماری، به پزشک مراجعه نکرده است.

او همچنین در رسانه‌های اجتماعی تایید کرد که به‌دلیل افسردگی، کتامین مصرف می‌کند و وقتی میزبان برنامه زنده «شنبه شب» بود گفت به سندرم آسپرگر‌ــ نوعی از اوتیسم‌ــ مبتلا است.
کد مطلب: 76536
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام