۰
plusresetminus
جمعه ۱۵ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۵۴

زاکربرگ سهام "متا" را به ارزش ۴۲۸ میلیون دلار فروخت

ایتنا - مارک زاکربرگ، رئیس شرکت "متا"، طی دو ماه آخر سال ۲۰۲۳ سهام کمپانی فیس‌بوک را به ارزش تقریباً ۴۲۸ میلیون دلار فروخته است. طبق گزارش‌ها، او ۱ میلیون و ۲۸۰ هزار عدد سهم خود را در بازار بورس ارائه کرده است.
زاکربرگ سهام "متا" را به ارزش ۴۲۸ میلیون دلار فروخت

بر اساس گزارش رسانه متخصص در امور مالی "بلومبرگ" مارک زاکربرگ، رئیس شرکت "متا" یک میلیون و ۲۸۰ هزار عدد از سهام این شرکت را در دو ماه پایانی سال ۲۰۲۳ میلادی به نرخ مجموعا نزدیک به ۴۲۸ میلیون دلار فروخته است.

به گزارش ایتنا و به نقل از دویچه وله، حال بنا به  گزارش رسانه مذکور، رئیس شرکت "متا" سهام‌ این شرکت را به طور روزانه، طی ماه‌‌های نوامبر و دسامبر در بازار بورس فروخته است. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، نرخ فروش سهام مزبور روزانه به طور متوسط بالغ بر ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار بوده است.

ارزش سهام شرکت "متا" در سال  گذشته رشد ۱۹۴ درصدی داشته است. به این ترتیب، سهام این شرکت که در پایان سال ۲۰۲۲ در پایین‌ترین سطح نرخ خود در طول هفت ساله بوده است، حال رشد چشمگیری را به ثبت رسانده است.

گفته می‌شود در حال حاضر ۱۳ درصد از سهام این شرکت متعلق به زاکربرگ است. زاکربرگ دو سال پیش نیز بخشی از سهام شرکت "متا" را فروخته بود.

دارایی خالص زاکربرگ ۳۹ ساله بالغ بر ۱۲۵ میلیارد دلار برآورد شده است. براساس این آمار زاکربرگ هفتمین فرد ثروتمند جهان محسوب می‌شود.

بر اساس گزارش‌ها، زاکربرگ و همسرش قصد دارند سهام خود در شرکت "متا" را در طول زندگی خود برای "اهداف خیریه" اهدا کنند.

آنها همچنین متعهد شده‌اند که دست‌کم نیمی از دارایی‌های خود را در طول عمر یا با ذکر در وصیت‌نامه برای "اهداف خیریه" اهدا خواهند کرد.
کد مطلب: 76459
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام