۰
plusresetminus
جمعه ۸ دی ۱۴۰۲ ساعت ۰۳:۳۳
بر اساس دور تأمین مالی مذاکرات اولیه

اوپن‌ای‌آی دومین استارت‌آپ با ارزش امریکا پس از اسپیس‌اکس شناخته شد

ایتنا - این شرکت تبدیل به داغ‌ترین استارت‌آپ سیلیکون‌ولی شد و ۱۳ میلیارد دلار تا به امروز از شرکت مایکروسافت منابع مالی جذب کرده است و با ترسیم آینده‌ای روشن برای هوش مصنوعی چشم‌انداز صنعت فناوری را در عرض چند ماه تغییر داد.
اوپن‌ای‌آی دومین استارت‌آپ با ارزش امریکا پس از اسپیس‌اکس شناخته شد
به گفته منابع آگاه، OpenAI در حال بحث‌های اولیه برای جمع‌آوری دور جدیدی از بودجه با ارزشی بالغ بر 100 میلیارد دلار است، اقدامی که در صورت موفقیت جایگاه این شرکت سازنده ChatGPT را به عنوان یکی از باارزش‌ترین استارت‌آپ‌های جهان تثبیت خواهد کرد.
 
سرمایه‌گذارانی که به طور بالقوه در این دور جذب سرمایه دخیل هستند در بحث‌های مقدماتی گنجانده شده‌اند، و از آنها خواسته‌شده تا برای بحث در مورد مسائل خصوصی نامشان فاش نشود. به گفته این منابع، جزئیاتی مانند شرایط، ارزش‌گذاری و زمان‌بندی دور تامین مالی هنوز نهایی نشده است و ممکن است تغییر کند.
 
بر اساس داده‌های CBInsights، اگر این دور تأمین مالی طبق برنامه‌ریزی‌ها به انجام برسد، این شرکت هوش مصنوعی به دومین استارت‌آپ با ارزش در ایالات‌متحده، پس از شرکت فناوری‌های اکتشاف فضایی ایلان ماسک، تبدیل خواهد شد.
 
بلومبرگ قبلا گزارش داده بود که این شرکت قرار است یک پیشنهاد مناقصه جداگانه را در اوایل ژانویه تکمیل کند که به کارکنانش اجازه می‌دهد سهام‌شان، به ارزش 86 میلیارد دلار، را بفروشند. افرادی که با این موضوع آشنا هستند می‌گویند که این اقدام توسط Thrive Capital هدایت می‌شود و تقاضای سرمایه‌گذاران بیشتر از موجودی سهام بوده است.
 

افزایش شدید ارزش OpenAI ناشی از معطوف شدن توجهات عمومی به هوش‌مصنوعی است که یک سال پیش پس از انتشار ChatGPT شروع شد، ربات چتی است که حتی قادر است با دریافت درخواست‌های ساده شعر هم بسراید. این شرکت تبدیل به داغ‌ترین استارت‌آپ سیلیکون‌ولی شد و ۱۳ میلیارد دلار تا به امروز از شرکت مایکروسافت منابع مالی جذب کرده است و با ترسیم آینده‌ای روشن برای هوش مصنوعی چشم‌انداز صنعت فناوری را در عرض چند ماه تغییر داد.
 
از آن زمان، آمازون و آلفابت میلیاردها دلار را به پای آنتروپیک، رقیب OpenAI، ریخته‌اند. شرکت سلزفرس سرمایه‌گذاری به ارزش 4.5 میلیارد دلار را در Hugging Face انجام داده است، و انویدیا، که سازنده بسیاری از نیمه‌هادی‌هایی است که توان مورد نیاز برای انجام ماموریت‌های هوش مصنوعی را تامین می‌کنند، در اوایل این ماه اعلام کرد که بیش از بیست و چهار سرمایه‌گذاری در سال 2023 انجام داده است.
 
به گفته افراد مطلع، OpenAI همچنین بحث‌هایی را برای تامین بودجه به منظور سرمایه‌گذاری جدید در حوزه تراشه با شرکت G42، مستقر در ابوظبی، انجام داده است، که بین 8 تا 10 میلیارد دلار برآورد شده است.
کد مطلب: 76266
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام