۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۱:۱۷

آموزش: چگونه تاریخچه ChatGPT پاک شده را بازیابی کنیم؟

ایتنا - اگر اینترنت شما در طول یک جلسه چت قطع شود، احتمالاً چت های قبلی خود را نخواهید دید. یک راه حل سریع این است که اطمینان حاصل کنید که اتصال اینترنت شما روی Wi-Fi یا داده تلفن همراه کار می کند و می توانید برگه مرورگری را که ربات چت را بر روی آن اجرا کرده اید دوباره بارگیری کنید.
آموزش: چگونه تاریخچه ChatGPT پاک شده را بازیابی کنیم؟

ChatGPT از زمان راه اندازی آن در نوامبر سال 2022، دنیا را در طوفان فرو برده است. با این حال، از آنجایی که میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان برای بازی با ربات چت OpenAI هجوم می‌آورند، این ربات گاه به گاه باگ‌ها و اشکالاتی را از خود نشان می‌دهد.

یکی از مهم‌ترین و بهترین ویژگی‌های ربات این است که هر مکالمه‌ای را که با آن دارید ضبط می‌کند و آن‌ها را در کادر تاریخچه مرتبی در سمت چپ نشان می‌دهد. گفته می‌شود، اخیراً گزارش‌هایی مبنی بر کار نکردن آن منتشر شده است و تاریخچه چت برای برخی افراد کاملاً از بین رفته است.

چه چیزی باعث از بین رفتن تاریخچه ChatGPT شد؟
OpenAI  ویژگی سابقه ChatGPT را در مارس 2023 به طور موقت غیرفعال کرد. این به این معنی نیست که مکالمات قبلی شما حذف شده است. آنها فقط در دسترس نیستند.
اگرچه این مشکل تایید نشده است، ویژگی تاریخچه به دلیل وجود یک اشکال در کتابخانه منبع بازآن توسط ChatGPT غیرفعال شد، اشگالی که به برخی از کاربران اجازه می داد عناوین تاریخچه چت سایر کاربران را ببینند.

تحقیقات داخلی OpenAI نشان داد که حدود 1.2٪ از کاربران ChatGPT Plus ممکن است اطلاعات شخصی خود را فاش کنند. به طور کلی، تعداد کل کاربرانی که اطلاعات آنها فاش شده است بسیار کم بوده و این شرکت با همه افرادی که تحت تأثیر این مشکل قرار گرفتند تماس گرفت.

همانطور که شرکت روی رفع این مشکل کار می کرد، مدیر عامل شرکت سام آلتمن توییت کرد که کاربران نمی توانند به طور موقت به تاریخچه چت خود دسترسی داشته باشند، که احتمالاً باعث قطع طولانی مدت این ویژگی شده است.
صرف نظر از این  که مشکل اکنون برطرف شده است، به این معنی که هنگام استفاده از ربات باید سابقه چت خود را بدون مشکل مشاهده کنید. با این حال، اگر مشکلی دارید، ما چند راه حل برای شما داریم که می توانید آن را امتحان کنید.

وقتی ویژگی تاریخچه چت کار نمی کند چه باید کرد؟
اگر هنوز نمی توانید سابقه چت خود را در ChatGPT ببینید، در اینجا شش راه حل وجود دارد که می توانید امتحان کنید.

1. اتصال اینترنت خود را بررسی کنید
همانطور که قبلاً می دانید، برای استفاده از ChatGPT به یک اتصال اینترنتی فعال نیاز دارید. اگر اینترنت شما در طول یک جلسه چت قطع شود، احتمالاً چت های قبلی خود را نخواهید دید. یک راه حل سریع این است که اطمینان حاصل کنید که اتصال اینترنت شما روی Wi-Fi یا داده تلفن همراه کار می کند و می توانید برگه مرورگری را که ربات چت را بر روی آن اجرا کرده اید دوباره بارگیری کنید.

به عنوان یک نکته جانبی، هر VPN یا پروکسی را که ممکن است از آن استفاده کنید غیرفعال کنید. از آنجایی که خدمات OpenAI دارای محدودیت جغرافیایی هستند، استفاده از VPN می تواند عملکرد وب سایت را مختل کند. علاوه بر این، ChatGPT ممکن است ارائه‌دهنده VPN شما را مسدود کرده باشد، یا خود VPN ممکن است تاخیری ایجاد کند که می‌تواند باعث از بین رفتن عملکرد سایت شود.

2. از سیستم خارج شوید و دوباره وارد شوید
احتمال دارد که بروز رسانی برای رفع مشکل هنگام استفاده از ChatGPT ، نشست مرورگر ذخیره شده شما را  مختل کرده باشد ، با خروج از سیستم و ورود مجدد با حساب OpenAI خود می توانید به سادگی مشکل را برطرف کنید.
 


برای خروج از سیستم، کافی است روی دکمه Log out در پایین سمت چپ پنجره ChatGPT کلیک کنید. هنگامی که از سیستم خارج شدید، دکمه های ورود و ثبت نام را در صفحه نمایش خود مشاهده خواهید کرد. روی اولی کلیک کنید و اعتبار OpenAI خود را تایپ کنید تا دوباره وارد ربات شوید، و باید ببینید که سابقه چت شما بدون هیچ مشکلی نشان داده می شود یا خیر.

3. کش مرورگر خود را پاک کنید
حافظه پنهان مرورگر شما شامل اطلاعاتی است که اغلب هنگام بازدید از یک سایت استفاده می شود، مانند وضعیت های ورود به سیستم، کوکی ها، فایل های کوچک و هر اطلاعات دیگری که ممکن است استفاده مکرر از یک سایت را برای شما راحت کند.

اگر این داده ها خراب شود، می تواند برای هر سایتی مشکل ایجاد کند، ChatGPT  نیز در این مورد در امان نیست، در اینجا نحوه پاک کردن کش مرورگر کروم آورده شده است.
1.    روی سه نقطه در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید. ابزارهای بیشتر > پاک کردن داده‌های مرورگر را انتخاب کنید . همچنین می توانید از میانبر Ctrl + Shift + Del نیز استفاده کنید. 
 


2.    در پنجره محاوره ای، داده هایی را که می خواهید حذف کنید انتخاب کنید، محدوده زمانی را روی All time تنظیم کنید و روی دکمه Clear data کلیک کنید . 
 


این باید مشکل را حل کند. همچنین، به یاد داشته باشید که پس از پاک کردن کش مرورگر خود، باید از اول وارد سایت‌ها، از جمله ChatGPT شوید.

4. وضعیت سرور ChatGPT را بررسی کنید
به دلیل بار بالای سرور، سرور ChatGPT اغلب با مشکلاتی مواجه است. می‌توانید این موضوع را با رفتن به صفحه وضعیت سرور ChatGPT بررسی کنید، ChatGPT API در 90 روز گذشته آزمایشگاه و سایت های زیر مجموعه را ردیابی  و مشکلات آن را ثبت می کند.
اگر سرور خراب است یا مشکلات دیگری را تجربه می کند، نمی توانید وارد پلتفرم شوید یا از آن با عملکرد کامل استفاده کنید. علاوه بر این، این امر همچنین می تواند ناشی از هرگونه تعمیر و نگهداری یا به روز رسانی در این فرآیند باشد. تنها گزینه شما در اینجا این است که منتظر بنشینید و صبر کنید تا وضعیت بهتر شود.

5. از برنامه افزودنی شخص ثالث استفاده کنید
استفاده از افزونه های مرورگر شخص ثالث برای پیگیری سابقه مکالمه ChatGPT شما چندان ایده بدی نیست، به خصوص اگر اغلب به مکالمات قبلی مراجعه می کنید.
 

SaveGPT  و ShareGPT  دو مورد از محبوب‌ترین افزونه‌هایی هستند که می‌توانید استفاده کنید. 
SaveGPT با یک دکمه سابقه چت را به خود سایت OpenAI اضافه می کند و به طور خودکار سابقه چت را در حافظه محلی مرورگر ذخیره می کند. اگر می‌خواهید گزینه‌های اشتراک‌گذاری مکالمه در دسترس‌تری داشته باشید، ShareGPT ممکن است گزینه بهتری باشد، زیرا مکالمات را در یک سایت جداگانه نگه می‌دارد که می‌تواند یک پیوند قابل اشتراک‌گذاری را برای شما ایجاد کند.

6. ChatGPT Plus را دریافت کنید
در نهایت، اگر هیچ چیز کدام از راه های بالا مشکل شما را حل نکرده و اغلب از ربات چت استفاده می کنید، اشتراک 20 دلاری در ماه ChatGPT پلاس ممکن است برای شما ارزش دریافت را داشته باشد . زیرا نه تنها سریع‌تر پاسخ می‌دهد و زمان انتظار شما را کاهش می‌دهد، بلکه ویژگی‌های اضافی از جمله GPT-4 را نیز باز می‌کند و ممکن است سابقه چت شما را بازگرداند.

سخن آخر
ذخیره کردن سابقه مکالمه ChatGPT می تواند مفید باشد و شما را از دردسر تکرار همان مکالمات نجات دهد. در حالی که به نظر می رسد یک اشکال در OpenAI  باعث این امر شده است واحتمالا تا اکنون حل شده است. اما اگر هنوز نمی توانید به تاریخچه چت خود دسترسی پیدا کنید، روش های ذکر شده در بالا را به کار بگیرید تا بتوانید تاریخچه مورد نظر را بازگردانید.
با این حال، تاریخچه از دست رفته چت تنها مشکلی است که احتمالاً هنگام استفاده از ChatGPT با آن مواجه خواهید شد. ChatGPT به دلیل قابلیت‌های پاسخ‌دهی خود، توجه همگان در جهان را به خود جلب کرده است، اما هنوز با مشکلات زیادی همراه است.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا
کد مطلب: 72572
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام