۰
plusresetminus
سه شنبه ۵ دی ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۰۲

میوه‌ای که باعث افزایش عمر می‌شود

ایتنا - وب‌سایت Well & Good می‌گوید که خوردن روزانه این میوه ممکن است یکی از ساده‌ترین ترفندهای تغذیه‌ای برای تقویت استخوان‌ها و داشتن عمر طولانی باشد.
میوه‌ای که باعث افزایش عمر می‌شود

وب‌سایت Well & Good می‌گوید اگر عمر طولانی می‌خواهید، خوردن روزانه یک موز می‌تواند کمک کند.

در این رابطه، وب‌سایت Well & Good می‌گوید: موز علاوه بر این‌که سرشار از ویتامین B6، ویتامین C، فیبر غذایی و منگنز است، فلاونوئیدهای آنتی‌اکسیدانی متعددی در موز نیز یافت می‌شود که دارای خواص ضدالتهابی برای ترویج پیری سالم است.

بنا بر همین گزارش، پیشگیری از التهاب مزمن از این جهت مهم است که با برخی بیماری‌ها از جمله آرتریت روماتوئید، آلزایمر، بیماری قلبی و دیابت نوع ۲ مرتبط است.

موز همچنین چربی و کلسترول ندارد و تقریباً بدون سدیم است، اما سرشار از کربوهیدرات، آب، فیبر، و آنتی‌اکسیدان است.

به گزارش مرکز فود‌ دیتا، در وزارت کشاورزی آمریکا، هر موز یک گرم پروتئین، ۲۹ گرم کربوهیدرات، ۳.۵ گرم فیبر، و ۱۱۲ کالری انرژی دارد.

موز منبع عالی پتاسیم است که برای عملکرد طبیعی سیستم قلبی عروقی، فعالیت بافت عضلانی و حفظ تعادل آب بدن ضروری است. این عنصر مهم را فقط با غذا می‌توانیم دریافت کنیم و ۱۰۰ گرم موز حدود ۳۴۰ میلی‌گرم پتاسیم دارد.

 


موز سرشار از ویتامین‌های مختلف است. ۱۰۰ گرم موز حاوی حدود ۱۱ درصد از نیاز روزانه ویتامین C است که برای عملکرد طبیعی سیستم ایمنی ضروری است. ۱۰۰ گرم موز نیز حدود ۱۹ درصد از نیاز ویتامین B۶ را تامین می‌کند که برای عملکرد سیستم عصبی ضروری است. ویتامین‌های A و E موجود در موز با اثرات آنتی اکسیدانی خود به دفاع از بدن کمک می‌کنند.

۱۰۰ گرم موز به طور متوسط ​​۹۵ تا ۱۰۰ کیلو کالری انرژی دارد. این میوه را از منوی خود حذف نکنید. یک موز حاوی حدود ۳ گرم فیبر است که یک گرم آن فیبر خوراکی محلول است. این به جذب آهسته کربوهیدرات‌ها و کاهش افزایش سطح قند خون کمک می‌کند. فیبر می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به دیابت کمک کند، سلامت قلبی‌ـ‌عروقی را تقویت سازد و حتی برای کاهش خطر بعضی از سرطان‌ها موثر باشد.

موز ، یکی از میوه‌هایی است که دارای اثرات ضد افسردگی است. موز سرشار از اسید آمینه تریپتوفان است. تریپتوفان پس از یک سری فرآیندهای بیوشیمیایی در بدن ما به سروتونین معروف به هورمون شادی تبدیل می‌شود و علاوه بر بهبود خلق و خو، حافظه، توجه و خواب را نیز بهبود می‌بخشد.

موز به دلیل سطوح بالای تریپتوفان که بدن به سروتونین تقویت کننده خلق و خو تبدیل می‌کند، می‌تواند برای غلبه بر افسردگی مفید باشد.

ویتامین B۶ می‌تواند به خواب راحت کمک کند و منیزیم به آرامش عضلات کمک می‌کند. علاوه بر این، تریپتوفان موجود در موز به دلیل خواص خواب‌آور آن شناخته شده است.
کد مطلب: 76255
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام