۰
plusresetminus
شنبه ۲ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۵۸

ناسا با بمب اتم زمین را نجات می‌دهد

ایتنا - دانشمندان ناسا پس از ماموریت موفقی که سال گذشته در انحراف یک سیارک داشتند، اعتمادها را به خود جلب کرده و اکنون پیشنهاد داده‌اند که تنها راه منحرف کردن دسته سیارک‌های خطرناک که به سمت زمین در حرکت‌اند، بمباران هسته‌ای آن‌هاست.
ناسا با بمب اتم زمین را نجات می‌دهد

ناسا سال گذشته برای منحرف کردن یک سیارک از برخورد یک فضاپیما با آن، کمک گرفت و مسیر این سیارک را تغییر داد. اما دانشمندان ناسا معتقدند زمانی که تعداد این سیارک‌ها زیاد شود تنها راه مقابله و منحرف کردن مسیر آن‌ها، بمباران هسته‌ای است.

پژوهشگران حوزه دفاع سیاره‌ای به طور فعال در حال بررسی امکان دفع یک سیارک قریب‌الوقوع با کمک انفجار هسته‌ای هستند. 

«مری برکی» فیزیکدان «آزمایشگاه ملی لارنس لیورمور» گفت: اگر زمان کافی را برای هشدار داشته باشیم، احتمالا می‌توانیم یک دستگاه هسته‌ای را پرتاب کنیم و آن را میلیون‌ها مایل دورتر به سمت سیارکی بفرستیم که به سوی زمین می‌آید.

 

برکی و همکارانش به عنوان بخشی از این پژوهش، مدل جدیدی را توسعه دادند که سرنوشت یک سیارک پس از انفجار هسته‌ای با انرژی بالا و پرتو ایکس، را شبیه‌سازی می‌کند.

این در حالیست که پژوهشگران امیدوارند که دانشمندان دفاع سیاره‌ای پیش از هر کاری بتوانند برای به دست آوردن یک تصویر واضح‌تر از آینده این بمباران هسته‌ای خیال همه را راحت کنند. 

چراکه مهم‌ترین مسئله در این اقدام امنیت پس از انفجار است. یعنی مشخص شود که پس از انفجار و بمباران هسته‌ای قطعات کوچکتر سیارک‌ها راهی به سمت زمین پیدا نخواهند کرد و خطری مردم این سیاره را تهدید نمی‌کند.
کد مطلب: 76220
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام