۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۱۶

اعتصاب کارگران آمازون در اسپانیا

ایتنا -​​​​​​​کارگران اسپانیایی مرکز لجستیک شرکت آمازون واقع در شمال این کشور تصمیم دارند ۳ روز اعتصاب کنند اکنون نیز کارگران این مرکز در اعتصاب به سر می برند و تحویل ۲۰ هزار بسته به تعویق افتاده است.
اعتصاب کارگران آمازون در اسپانیا

باین اعتصاب قبل از مراسم عید Epiphany در ۶ ژانویه انجام می شود که طی آن کودکان هدیه دریافت می کنند. به گفته گاتزون مارداراتس رهبر اتحادیه کارگریLAB ، قرار است حدود ۱۶۰ کارگر در مرکز تراپاگاران در منطقه باسک (مرز بین فرانسه و اسپانیا) برای درخواست دستمزد بالاتر در ۳،۴ و ۵ ژانویه ۲۰۲۴ میلادی اعتصاب کنند.

به گزارش ایتنا از مهر، این مرکز بسته های ارسالی منطقه باسک و همچنین استان های بورگوس و کانتابریا را کنترل می کند. مارداراتس در این باره می گوید: ما می خواهیم دستمزدها با توجه به تورم افزایش یابد.

آمازون در پاسخ به سوالات رویترز در این زمینه اعلام کرد: کارگران در مرکز تراپاگاران دستمزدها و مزایای رقابتی دریافت می کنند.

اعتصاب در ماه ژانویه ۲۰۲۴ میلادی در حالی انجام می شود که نیمه شب شنبه هفته جاری نیز یک اقدام مشابه انجام شد و تا امروز(دوشنبه) ادامه دارد. حدود ۹۰ درصد کارگران مرکز از دست کار کشیده اند و در نتیجه تحویل حدود ۲۰ هزار محموله به تاخیر افتاده است.

در اسپانیا بسیاری از کودکان به جای روز کریسمس در روز عید Epiphany از والدین خود هدیه دریافت می کنند.
کد مطلب: 76100
برچسب ها: آمازون اعتصاب
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام