۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۰۵:۳۰

گوشی‌های سامسونگ و شیائومی چه زمانی اندروید 14 را دریافت می‌کنند؟

ایتنا - توجه به اینکه این شرکت ارائه برای بسیاری از دستگاه‌های اخیرش چهار نسل به‌روزرسانی سیستم‌عامل ارائه می‌کند، گوشی‌های قدیمی‌تر مانند گلکسی اس 21 و گلکسی A32 نیز از عرضه اندروید 14 جا نخواهند ماند.
گوشی‌های سامسونگ و شیائومی چه زمانی اندروید 14 را دریافت می‌کنند؟
با اینکه گوگل اندروید 14 را در ابتدای ماه اکتبر به طور رسمی منتشر کرد، اما هنوز بسیاری از دستگاه‌های اندرویدی واجد شرایط این نسخه آن را دریافت نکرده‌اند. در سال‌های اخیر، این شرکت تمام تلاش خود را برای کاهش فاصله بین عرضه آخرین نسخه اندروید به گوشی‌های پیکسل خودش و گوشی‌های شرکای طرف ثالث انجام داده است، اما همچنان، در سال 2023، این فاصله زمانی وجود دارد. در زمان نگارش این مطلب، بسیاری از سازندگان گوشی هنوز در حال آزمایش بتای پوسته اندروید 14 خود بوده‌اند.
 
وبسایت انگجت با تقریباً همه تولیدکنندگان بزرگ گوشی در بازار ایالات‌متحده تماس گرفت تا بفهمد چقدر تا انتشار یک نسخه پایدار اندروید 14 زمان باقی مانده است. در این مطلب گزیده مربوط به گوشی‌های سامسونگ و شیائومی آمده است.
 

سامسونگ
سامسونگ در پایان اکتبر شروع به عرضه یک بیلد پایدار از پوسته اندروید 14 خود، موسوم به One UI 6، کرد. با توجه به اینکه این شرکت ارائه برای بسیاری از دستگاه‌های اخیرش چهار نسل به‌روزرسانی سیستم‌عامل ارائه می‌کند، گوشی‌های قدیمی‌تر مانند گلکسی اس 21 و گلکسی A32 نیز از عرضه اندروید 14 جا نخواهند ماند. سامسونگ در حال حاضر بخش قابل توجهی از سری گوشی‌های اخیر خود را به‌روزرسانی کرده است، که این فرایند از پرچمداران اخیر آن شروع شده است. با توجه به سرعت این شرکت در ارائه به‌روزرسانی‌ها، اکثر گوشی‌های واجد شرایط گلکسی ممکن است پیش از سال 2024 اندروید جدید را دریافت کنند.
 
آنگونه که وبسایت 9to5Google اشاره کرده است، سری گلکسی S23 اولین گوشی بود که اندروید 14 را در ماه اکتبر دریافت کرد. پس از آن نوبت به سری S22 و S21 در اواخر نوامبر و همچنین گوشی‌های تاشو از جمله Z Fold 5 و Z Flip 5 رسید. گوشی‌های میان‌رده مانند A54 5G، A53، A34 5G و A24 نیز در نوامبر به‌روزرسانی گرفتند. تاکنون در ماه دسامبر، شاهد عرضه به‌روزرسانی اندروید 14 / One UI 6 برای A52s، A14 LTE، A33 و M33 بوده‌ایم.
 
آپدیت برای Z Fold 4، Z Fold 3، Z Flip 4 و Z Flip 3 هنوز منتشر نشده ولی یکی از مدیران سامسونگ گفته است که آنها نیز در دسامبر آن را دریافت خواهند کرد. همچنین در ماه دسامبر (آذر و دی) انتظار می‌رود گوشی‌های میان‌رده مانند گلکسی A72، A52، A14، M53 5G و گوشی مقاوم XCover 6 Pro مقاوم به این نسخه جدید مجهز شوند.
 
مدل‌هایی که انتظار می‌رود در ژانویه به اندروید 14 برسند شامل A23 5G، A13، A04s، M23 5G و M13 هستند.
 


شیائومی
خارج از گوگل، شیائومی یکی از اولین OEMهایی بود که نسخه پایدار اندروید 14 را برای کاربران خود عرضه کرد. تا زمان نگارش این مطلب، MIUI 14، که بر اساس آخرین نسخه سیستم عامل گوگل ساخته شده است، در شیائومی 13 پرو، 13 و 12T موجود است.
 
متأسفانه، کسانی که گوشی‌های قدیمی‌تر شیائومی دارند ممکن است مدتی منتظر بمانند تا MIUI 14 به گوشی‌شان برسد. یکی از سخنگویان شیائومی گفت: «زمان دقیقی برای آپدیت دستگاه‌های قدیمی شیائومی به اندروید 14 در حال حاضر در دسترس نیست. لطفا منتظر خبرهای بعدی در مورد این موضوع باشید».
 
کد مطلب: 76076
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام