۰
plusresetminus
شنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۰۶:۰۰

آی‌او‌اس 17.2 با ویدیوی فضایی و اپلیکیشن مجله جدید اپل در دسترس است

ایتنا - برخلاف ژورنال‌نگاری، که طیف گسترده‌ای از مردم احتمالاً می‌توانند از آن بهره ببرند، ویدئوی فضایی (Spatial Video) مخاطبان بسیار محدودتری دارد - به طور خاص، آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس که قصد دارند اپل ویژن پرو تهیه کنند.
آی‌او‌اس 17.2 با ویدیوی فضایی و اپلیکیشن مجله جدید اپل در دسترس است
اپل به تازگی iOS 17.2 را منتشر کرده است و در کنار رفع اشکالات و به‌روزرسانی‌های امنیتی منظم، این شرکت فیلمبرداری فضایی و اپ نسبتاً جدید خود، با نام ژورنال، را نیز اضافه کرده که اولین بار در رویداد ژوئن این شرکت معرفی شده بود.
 
گفته می‌شود که ژورنال چیزی بیش از یک اپ به‌روزرسانی‌شده Notes است، و اپل توضیح داده است که این اپ «به کاربران کمک می‌کند تا از طریق ژورنال‌نویسی، قدردانی و شاکر بودن خود را نشان دهند و تمرین کنند، کاری که مشخص شده است باعث بهبود سلامتی می‌شود». این اپ می‌تواند به عنوان یک مخزن برای ذخیره افکار سازمان‌دهی‌شده (یا سازماندهی‌نشده) به همراه عکس‌ها، فیلم‌ها یا یادداشت‌های صوتی استفاده شود.
 

این اپ، علاوه بر داشتن یک جایگاه اختصاصی برای ژورنال‌نویسی، مباحثی را نیز، که با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشین موجود در دستگاهی که از آن استفاده می‌کنید شناسایی کرده است، به شما پیشنهاد می‌دهد تا درباره‌شان بنویسید. همچنین، اگر می‌خواهید به نوشتن عادت پیدا کنید، می‌توانید اعلان‌هایی را تنظیم کنید تا به شما یادآوری کنند که بنویسید.
 
اپل همچنین به اپ‌های طرف ثالث اجازه می‌دهد تا از قابلیت‌های «ژورنال» استفاده کنند. از نظر حفظ حریم خصوصی، تمام آنچه در «ژورنال» درج می‌شود به صورت سرتاسری رمزگذاری شده‌اند و می‌توانید عمیق‌ترین و تاریک‌ترین اسرار خود را با یک پس‌کود، Face ID یا Touch ID هم قفل‌گذاری کنید.
 

ویدئوی سه‌بعدی برای اپل ویژن پرو
 برخلاف ژورنال‌نگاری، که طیف گسترده‌ای از مردم احتمالاً می‌توانند از آن بهره ببرند، ویدئوی فضایی (Spatial Video) مخاطبان بسیار محدودتری دارد - به طور خاص، آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس که قصد دارند اپل ویژن پرو تهیه کنند. ویدیوی فضایی به کاربران امکان ضبط ویدیوی سه‌بعدی را می‌دهد که می توانند آن را در هدست واقعیت افزوده Apple Vision Pro مشاهده کنند.
 
این قابلیت از لنز دوربین اصلی آیفون 15 پرو و پرو مکس در کنار لنز فوق عریض استفاده می‌کند و تصاویر ثبت‌شده را با هم در یک تصویر منسجم ادغام می‌کند. توجه به این نکته مهم است که کیفیت چنین ویدئویی به دلیل استفاده از این قابلیت به میزان قابل توجهی کاهش داده می‌شود و تنها با سرعت 1080p/30fps ضبط می‌شود. علاوه بر این، تا زمانی که هدست اپل ویژن پرو در سال آینده عرضه نشود نمی‌توانید ویدیوی سه‌بعدی را در هیچ دستگاه فعلی اپل مشاهده کنید. طبق یک بیانیه مطبوعاتی، ویدیوی ضبط شده به صورت دو بعدی در آیفون 15 پرو و 15 پرو مکس فعلی ظاهر می‌شود.
 
کد مطلب: 76024
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام