۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۰۶:۵۷
علیرغم مذاکرات آمریکا با انویدیا؛

فروش تراشه‌های پیشرفته به چین ممنوع است

ایتنا - ​​​​​​​دولت بایدن سرگرم مذاکره با شرکت انویدیا درباره فروش مجاز تراشه‌های هوش مصنوعی به چین است اما تاکید کرده که این شرکت نمی‌تواند نیمه‌رساناهای پیشرفته خود را به شرکت‌های چینی بفروشد.
فروش تراشه‌های پیشرفته به چین ممنوع است

جینا ریموندو، وزیر بازرگانی آمریکا، در مصاحبه با رویترز اعلام کرد انویدیا می‌تواند تراشه‌های هوش مصنوعی به چین بفروشد زیرا اکثر تراشه‌های هوش مصنوعی برای کاربردهای تجاری هستند. آنچه که نمی‌توانیم به این شرکت اجازه دهیم، فروش تراشه‌های هوش مصنوعی پیشرفته با قدرت پردازش بالاست که چین را قادر می‌کند مدل‌های پیشرفته هوش مصنوعی خود را آموزش دهد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، ریموندو گفت یک هفته قبل با جنسن هوانگ، مدیرعامل انویدیا، صحبت کرده و وی کاملا شفاف بوده و گفته است: ما نمی‌خواهیم مقررات را نقض کنیم. به ما مقررات را بگوئید و ما با شما همکاری خواهیم کرد.

ریموند همچنین به شرکت‌های فعال در زمینه تراشه‌های هوش مصنوعی در گردهمایی هفته گذشته در کالیفرنیا هشداری فرستاد. وزیر بازرگانی آمریکا گفت: معمولا وزارت بازرگانی یک لاین را مشخص می‌کند و شرکت‌هایی مانند انویدیا، تراشه‌هایی تولید می‌کنند که پیشرفته‌تر از محدودیت تعیین شده نیستند.

جینا ریموندو دوشنبه هفته جاری اعلام کرد که انویدیا با وزارتخانه او همکاری می‌کند و می‌خواهد کار درست را انجام دهد. وی گفت: روشن است که آنها می‌خواهند تا جای ممکن تراشه‌های زیادی بفروشند.

انویدیا در این باره توضیحی نداد. مدیرعامل انویدیا هفته گذشته گفته بود این شرکت همکاری نزدیکی با دولت آمریکا دارد تا تضمین کند که تراشه‌های جدید برای بازار چین با محدودیت‌های صادراتی، منطبق هستند.

ریموندو همچنین در اظهارنظر دیگری گفته است هنوز زود است که درباره موثر بودن تشکیل یک کارگروه مسائل تجاری با چین در اوت، نظر دهیم.

بر اساس گزارش رویترز، وزیر بازرگانی آمریکا از کنگره این کشور خواست به تهدیدهای بالقوه اپلیکیشن‌های خارجی مانند تیک‌تاک، رسیدگی کند. مقررات موجود به دولت آمریکا، ابزارهای جدیدی را برای پرداختن به نگرانی‌های امنیتی پیرامون اپلیکیشن‌های خارجی فراهم نکرده اند.
کد مطلب: 76023
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام