۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۵۹

شکایت جدید برای گوگل: دریافت ۳۰درصد کمیسیون از اپ‌ها

ایتنا - هیات منصفه یک پرونده آنتی تراست گوگل در سن فرانسیسکو قرار است درباره شکایتی تصمیم بگیرد که مربوط به سلطه این شرکت با بازار اپلیکیشن اندروید و دریافت کمیسیون ۱۵ تا۳۰ درصدی از اپ ها است.
شکایت جدید برای گوگل: دریافت ۳۰درصد کمیسیون از اپ‌ها

هیات منصفه یک دادگاه فدرال آماده است تا مذاکرات درباره پرونده آنتی تراست گوگل شروع و درباره آنکه آیا تلاش های گوگل برای دستیابی به سودآوری از طریق فروشگاه اپ برای موبایل های اندروید به طور غیرقانونی مشتریان را تحت فشار قرار داده و نوآوری را سخت تر کرده است تصمیم گیری کند.

هیات منصفه ۹ نفره در سن فرانسیسکو از روز دوشنبه هفته قبل مشغول بررسی شواهد است و وکلای سمت مقابل نیز بیانیه های اختتامیه خود در پرونده شکایت شرکت اپیک گیمز را آماده می کنند.

یک دادگاه ۴ هفته ای شامل شهادت ساندار پیچای مدیر ارشد اجرایی گوگل و تیم سویینس مدیر ارشد اج رایی اپیک گیمز برگزار شد. شرکت اپیک ادعا می کند گوگل از ثروت و سلطه خود بر نرم افزار اندروید جهت حفاظت از سیستم پرداخت در پلی استور پرسود استفاده کرده و در فعالیت اپلیکیشن های اندرویدی اختلال به وجود آورده است. گوگل نیز مانند اپل از توسعه دهندگان اپ ۱۵تا ۳۰ درصد کمیسیون برای تراکنش های دیجیتال در اپ استور دریافت می کند. این روند سالانه میلیاردها دلار درآمد در بر داشت.

گوگل از سوی دیگر مدعی است این کمیسیون راهی برای احیای سرمایه گذاری عظیم شرکت در ساخت نرم افزار اندروید است که از سال ۲۰۰۷ میلادی برای رقابت با آیفون و دیگر فروشگاه های اپلیکیشن اندروید ساخته شده است.

با این وجود شرکت اپیک شواهدی را ارائه کرده که نشان می دهد گوگل در ظاهر از رقابت پشتیبانی می کند و میلیاردها دلار به شرکت های مختلف مانند اکتیویژن بلیزارد( سازنده بازی رایانه ای) پرداخت کرده تا فروشگاه های اپلیکیشن رقیب افتتاح نکنند.

رای هیات منصفه روی نحوه عملکرد بازار اپ موبایل تاثیر می گذارد. این در حالی است که اصرار گوگل برای رقابت با اپل در توزیع اپلیکیشن ها برخلاف اتکای این شرکت به سیستم‌عامل‌های تلفن همراه ناسازگار، رابطه صمیمی دو شرکت(اپل و گوگل) را در حوزه جستجوی آنلاین در مرکز توجه قرار داده است. همین امر موضوع یک دادگاه آنتی تراست دیگر در واشنگتن است که قرار است قاضی در ماه می سال آینده درباره آن رای صادر کند.

پرونده آنتی تراست واشنگتن مربوط به اتهامات وزارت دادگستری آمریکا مبنی بر آن است که گوگل از سلطه خود در بازار جستجوی اپ سوءاستفاده کرده و برای این منظور میلیاردها دلار به شرکت ها پرداخت تا به موتورجستجوی پیش فرش در رایانه های شخصی و موبایل از جمله آیفون تبدیل شود.

شواهد ارائه شده در ۲ دادگاه سن فرانسیسکو و واشنگتن نشان می دهد گوگل در ۲۰۲۱ میلادی ۲۶.۳ میلیارد دلار به اپل پرداخت کرده تا به گزینه پیش فرض مرورگر وب و موبایل شرکت ها تبدیل شود که بخش اعظم این رقم به اپل تعلق گرفته است. پیچای و گوگل بدون آنکه رقم دقیق را تعیین کنند، اعلام کردند در سال ۲۰۲۱ میلادی ۳۶ درصد از درآمد مربوط جستجو در مرورگر سافاری به اپل تعلق گرفت.
کد مطلب: 75998
برچسب ها: گوگل اپلیکیشن
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام