۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۰۷

رکورد سرعت انتقال داده در ژاپن شکسته شد

ایتنا - محققان ژاپنی رکورد انتقال داده را شکستند گروهی از پژوهشگران این کشور توانستند با استفاده از یک فیبر نوری بیشتر از ۲۰ برابر ترافیک داده جهانی به ازای هر ثانیه را منتقل کنند.
رکورد سرعت انتقال داده در ژاپن شکسته شد

اگر فردی به پرسرعت ترین اینترنت جهانی متصل باشد، می تواند از سرعت انتقال داده ۱۰ گیگابیت برثانیه استفاده کند. هرچند گروهی از مصرف کنندگان می توانند از سرعت اینترنت یک گیگابیت برثانیه استفاده کنند، اما سرعت بیشتر کاربران اینترنت حدود چندصد مگابیت برثانیه است.

به گزارش ایتنا از مهر، اکنون انستیتو اطلاعات و فناوری ارتباطات ژاپن(NICT) توانسته داده را با سرعت ۲۲.۹ پتابیت برثانیه انتقال دهد. هر پتا بیت معادل یک میلیون گیگابیت است. این در حالی است که سرعت انتقال داده ناسا درهرثانیه ۴۶ترابیت است.

محققان ژاپنی برای دستیابی به چنین دستاوری چند فناوری را ترکیب کردند. آنها به جای استفاده از یک هسته برای داده از یک کابل حاوی ۳۸ هسته استفاده کردند که هرکدام از آنها قادر به انتقال داده در ۳ حالت در ۱۱۴ کانال فضایی بودند. هر حالت در هر کانال فضایی از ۷۵۰ کانال طول موج در سه باند(S، C و L) تشکیل شده و پهنای هر کدام ۱۸.۸ تراهرتز بود.

این روند سرعت انتقال داده را ۲۲.۹ پتابیت برثانیه رساند که بیش از ۲ برابر رکورد پیشین(ثبت شده در ۲۰۲۰ میلادی) است. محققان اعلام کردند با اصلاح اشتباهات سیستم می تواند ساختار فعلی خود را حفظ کند و سرعت انتقال داده به ۲۴.۷ پتابیت برثانیه برسد.

با این وجود نمی توان انتظار داشت در آینده نزدیک کل آرشیو پلتفرم نتفلیکس را در یک ثانیه پخش کرد. رمزگشایی داده ها شامل فرایند پیچیده پردازش سیگنال است که احتمالا نیازمند دستگاه هایی مخصوص به نام دریافت کننده های MIMO است. این دستگاه ها باید در سراسر شبکه ها نصب شوند. د رکوتاه مدت نسخه ۴ هسته ای کابل فقط می تواند به ازای هر هسته داده را در یک حالت منتقل کند. این روند با زیرساخت های فعلی هماهنگ است و می تواند سرعت انتقال داده بیش از یک پتابیت برثانیه را فراهم کند.
کد مطلب: 75862
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام