۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۲

چرا آمریکایی‌ها خودروی هیبریدی را به برقی ترجیح می‌دهند؟

ایتنا - خریداران کاملاً مشتاق هستند که به خودروهای برقی رو بیاورند، اما هنوز نمی‌توانند تغییر اساسی در سبک زندگی را که با شارژ یک وسیله نقلیه الکتریکی همراه است به خوبی هضم کنند.
چرا آمریکایی‌ها خودروی هیبریدی را به برقی ترجیح می‌دهند؟
در حالی که شرکت‌های خودروسازی به شدت تلاش می‌کنند تا تقاضا برای جدیدترین مدل‌های برقی خود را افزایش دهند، اما مصرف‌کنندگان راه میانه را ترجیح می‌دهند: دوگانه (هیبریدی).
 
به گزارش ایتنا و به نقل از بیزینس‌اینسایدر، واضح است که مصرف‌کنندگان آمریکایی برای راحتی بیشتر هزینه بیشتری می‌پردازند. این امر در موفقیت برنامه‌هایی مانند اوبر، DoorDash، InstaCart و موارد دیگر آشکار است. در صنعت خودرو، همین منطق در مورد هیبریدی‌ها صدق می‌کند که می‌تواند پل راحت‌تری را برای پذیرش کامل خودروهای برقی فراهم کند.
 
روزهای فروش به خریداران ثروتمند اولیه - که مایل بودند برای اتومبیل‌هایی که هنوز ابهامات کاربردی زیادی داشتند پول بپردازند - تا حد زیادی به پایان رسیده است. و صنعت خودرو باید کارهای بیشتری انجام دهد تا نظر خریداران کنجکاو خودرو برقی (EV)، که کلید تداوم رشد آن هستند، را جلب کند.
 
این خریداران کاملاً مشتاق هستند که به خودروهای برقی رو بیاورند، اما هنوز نمی‌توانند تغییر اساسی در سبک زندگی را که با شارژ یک وسیله نقلیه الکتریکی همراه است به خوبی هضم کنند. حتی تخفیف‌های بزرگ نیز برای سوق دادن این خریداران به سمت خودروی کاملاٌ برقی کافی نیست، و در عوض حاضرند از یک تخفیف چشمگیر صرف‌نظر کنند و کمی بیشتر برای خرید یک خودرویی که سیستم توان ترکیبی دارد بپردازند.
 
طبق داده‌های ادموندز (Edmunds)، میانگین قیمت خودروهای الکتریکی 61699 دلار است، اما با تخفیف 2024 دلار به قیمت 59674 دلار به فروش می‌رسند. این در حالیست که هیبریدی‌ها معمولاٌ ارزان‌تر (به طور متوسط 40437 دلار) هستند و همچنین هیبریدی‌های پلاگين (plug-in hybrids) حدود 56786 دلار قیمت دارند.
 

کریس هارتو، تحلیلگر ارشد Consumer Reports، به اینسایدر گفت: «این یک مشکل بزرگ (برای خریداران) است که خودروسازان تا حد زیادی هیبریدی‌ها را نادیده گرفته‌اند. آنها در حجم قابل توجهی به بازار عرضه نمی‌شوند، بنابراین حتی اگر واقعاً بخواهید آن را بخرید، به سختی می‌توانید یکی از آنها را به دست آورید».
در نمودار بالا این موضوع در صعود سریع آنها از سال 2019 مشخص است.
 
نیمه دوم سال 2023 برای آینده نزدیک خودروهای برقی خوشایند نبوده است. فروشندگان خودرو ماه‌هاست که زنگ خطر را به صدا در آورده‌اند و می‌گویند که خودروهای برقی در حال انباشته شدن هستند و فروش آنها نسبت به همتایان بنزینی‌شان بیشتر طول می‌کشد، و برای متقاعد کردن مشتری برای بردن آنها به خانه به انواع تخفیف‌ها و مشوق‌ها نیاز دارند.
 
این در حالیست که خودروهای هیبریدی و پلاگین هیبریدی به عنوان راهی میانی برای خریداران خودرو در جهت بهره‌مند شدن از برخی از مزایای رانندگی با یک خودروی پاک‌تر، بدون پایبند شدن کامل به خودروهای برقی، مورد توجه قرار گرفته‌اند.
 
 
کد مطلب: 75786
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام