۰
plusresetminus
يکشنبه ۵ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۱۶

موفقیت فناوری احراز هویت درون‌دوربینی سونی در تست‌های آسوشیتدپرس

ایتنا - با فعال شدن این فناوری احراز هویت جدید، هنگامی که عکسی ثبت می‌شود، یک زنجیره دیجیتال ناگسستنی ایجاد می‌شود و اطمینان حاصل می‌کند که رسانه‌های خبری و کاربرانی که از خدمات آنها استفاده می‌کنند بتوانند ببینند که آیا تصویری که به آن نگاه می‌کنند واقعی است یا دستکاری شده است.
موفقیت فناوری احراز هویت درون‌دوربینی سونی در  تست‌های آسوشیتدپرس
سونی و خبرگزاری آسوشیتدپرس (AP) آزمایش فناوری پیشرفته احراز هویت درون‌دوربین را به پایان رساندند با این نوید که موج رواج تصاویر جعلی را ریشه‌کن نمایند و ابزارهای مورد نیاز برای راستی‌آزمایی عکس‌ها را در اختیار عکاسان و مصرف‌کنندگان قرار دهند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از پتاپیکسل، با گسترش مداوم و پیشرفت سریع فناوری هوش مصنوعی مولد نیاز به ابزارهای اصالت محتوا مانند همیشه ضرورتی مبرم است. با این که سونی سال گذشته به ائتلاف برای منشأ و اعتبار محتوا (C2PA) پیوست، اما حرکت به سمت پیشرفت‌های عملی در روش‌هایی که کاربران بتوانند احراز هویت و تأیید محتوا را راستی‌آزمایی کنند کمی زمان‌بر است. ولی این انتظار طولانی تقریباً به پایان رسیده است.
 
پس از آزمایش‌های گسترده که همچنان ادامه دارد، خبرگزاری اسوشیتدپرس - که از سال 2020 به طور انحصاری عکاسان خود را به تجهیزات سونی مجهز کرده است - و سونی با یکدیگر همکاری کرده‌اند تا آنچه سونی به عنوان پیشرفت قابل توجهی در حل مساله اصالت محتوا توصیف می‌کند انجام دهند.
 
راهکار جدید درون‌دوربینی سونی در زمان عکسبرداری یک امضای دیجیتال ایجاد می‌کند، و برخلاف M11-P لایکا، پاسخ سونی به مشکل «اخبار جعلی» نیازمند وجود سخت‌افزار تخصصی در داخل دوربین‌هایش نیست. دوربین‌های موجود، مانند a1 و a7S III سونی، در کنار سونی a9 III جدید، که قرار است دوربین جدید جذابی برای بسیاری از خبرنگاران عکاس باشد، از امضای درون‌دوربینی و احراز هویت C2PA پشتیبانی خواهند کرد،
 

با فعال شدن این فناوری احراز هویت جدید، هنگامی که عکسی ثبت می‌شود، یک زنجیره دیجیتال ناگسستنی ایجاد می‌شود و اطمینان حاصل می‌کند که رسانه‌های خبری و کاربرانی که از خدمات آنها استفاده می‌کنند بتوانند ببینند که آیا تصویری که به آن نگاه می‌کنند واقعی است یا دستکاری شده است.
 
جدیدترین آزمایش میدانی، که سونی می‌گوید دومین مرحله آزمایشی بوده است، در ماه اکتبر به اتمام رسید و شامل یک ماه استفاده از امضای دیجیتال و فناوری C2PA در یک جریان کاری تولید عکاسی خبری در دنیای واقعی بود.
 
برای اطمینان از دست نخورده ماندن امضای دیجیتال و عدم ایجاد اختلال در جریان کار حرفه‌ای، سونی و AP با شرکت Camera Bits، توسعه‌دهنده نرم‌افزار گردش کار محبوب Photo Mechanic، برای ایجاد فناوری در برنامه که امضای دیجیتال دوربین را از طریق فرآیند ویرایش ابرداده حفظ می‌کند، همکاری کردند.
 
اکنون که فن‌آوری احراز هویت درون‌دوربینی سونی توانایی خود را در آزمایش‌های واقعی توسط AP، که منبع اخبار روزانه برای بیش از نیمی از جمعیت جهان است، به اثبات رسانده است، سونی آماده است تا در بهار آینده امضای دیجیتال و فناوری C2PA را به اکثریت دوربین‌های پرچمدار سری آلفا خود بیاورد..
 
کد مطلب: 75683
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام