۰
plusresetminus
شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۰۴:۰۰

۱۲ خطایی که باعث نابودی گوشی‌های اندرویدی می‌شوند

ایتنا - در شرایطی که گوشی‌های هوشمند با زندگی انسان‌ها عجین شده و تمام وقت با ما هستند، برای حفظ عملکرد آن‌ها در نظر گرفتن برخی شرایط مهم است.
۱۲ خطایی که باعث نابودی گوشی‌های اندرویدی می‌شوند

کارشناسان فناوری معتقدند مراقبت از برخی موارد در هنگام استفاده از آن‌ها باعث حفظ گوشی‌های هوشمند می‌شود، به طوری که عملکرد آن‌ها را سریع‌تر کرده و بهبود می‌بخشد.

به گزارش وب سایت «slashgear»، کسانی که از دستگاه‌های دارای سیستم عامل «اندروید» مانند سامسونگ استفاده می‌کنند، باید به ۱۲ مورد از رایج‌ترین خطاها توجه کنند. کاربران باید بدانند که اگر این اشتباهات را مرتکب شوند، احتمال کاهش سرعت گوشی هوشمند بیشتر می‌شود و باتری آن نیز ممکن است در مدت زمان کوتاهی تمام شود.

۱۲ اشتباهی که به کاربران اندروید توصیه می‌شود از آن‌ها اجتناب کنند عبارتند از:

۱. نادیده گرفتن به‌روزرسانی‌هایی که هر ازگاهی منتشر می‌شوند مهم است. چراکه این «بی‌احتیاطی»، بر عملکرد گوشی و میزان امنیت آن در برابر خطرات هک و حملات الکترونیکی تأثیر می‌گذارد.

۲. نصب و باز ماندن تعداد برنامه‌های زیاد که باعث پر شدن حجم گوشی شده و در نتیجه علاوه بر کاهش سرعت دستگاه، باتری آن نیز خالی می‌شود.

۳. تعداد بیش از حد آیکون‌ اپلیکیشن‌های مختلف روی صفحه گوشی به منظور سهولت دسترسی به آن‌ها، در حالی که این فراوانی منجر به سخت شدن استفاده از گوشی می‌شود و چشم را در مقابل انبوهی از آپشن‌های نامرتب قرار می‌دهد که در نهایت تخلیه باتری را در پی خواهد داشت.

۴. پر شدن حافظه برای دستگاه بسیار مضر است، زیرا علاوه بر آسیبی که دستگاه از عدم توانایی در گرفتن عکس و ویدیو جدید و یا عدم ذخیره فایل‌ها به دلیل کمبود فضا می‌بیند، تأثیر آن به کاهش سرعت نیز می‌رسد.
 


۵. دانلود برنامه‌های ناشناخته که این شامل خطرات سایبری است و ممکن است راه را برای نفوذ و سرقت اطلاعات شخصی باز کند.

۶. برنامه‌‌ای را نصب کنید تا فایل‌ها و عکس‌های اضافی را جمع آوری کرده و موارد غیر ضروری را از دسترس خارج و حذف کند.

۷. عدم توجه به قابلیت صرفه جویی در مصرف انرژی، در حالی که دستگاه‌هایی که بر روی سیستم اندروید کار می‌کنند، امکان فعال‌سازی ویژگی «اقتصادی» را برای کاهش مصرف فراهم می‌کنند و سپس باتری مدت زمان بیشتری دوام می‌آورد.

۸. دریافت اعلان‌ها و هشدارهای زیاد، چه از طریق پلتفرم‌های ارتباطی و چه از سایت‌های دیگر، که با قرار دادن گوشی در حالت خاموش یا فعال کردن قابلیت مزاحم نشوید، می‌توان از این امر جلوگیری کرد.

۹. نادیده گرفتن ری‌استارت و ماندن طولانی مدت گوشی در شرایط کار در حالی که کارشناسان این مرحله یعنی حداقل هفت‌ ای یکبار ری‌استارت را توصیه می‌کنند تا از آپدیت‌ها و مزیت‌های زیادی در عملکرد دستگاه بهره‌مند شوید.

۱۰. کارکردن دستگاه بدون رعایت هیچ گونه اقدامات امنیتی که از تلفن محافظت می‌کند، مانند عدم استفاده از به روزرسانی‌های جدید موجود.

۱۱. متوسل نشدن به ذخیره نسخه‌های پشتیبان، در حالی که با اینکار محافظت در برابر از بین رفتن عکس‌ها و فایل‌ها را انجام می‌دهیم و به ما اجازه می‌دهند در صورت گم شدن گوشی، با استفاده از دستگاه دیگری از طریق همان ایمیل، آن‌ را پیدا کنیم.

۱۲. خالی شدن باتری دستگاه تا زمانی که به صفر درصد برسد که این برای باتری مضر است، و بهتر است باتری زمانی شارژ شود که سطح انرژی باتری بین ۲۰ تا ۴۰ درصد باشد.

منبع: العین
کد مطلب: 75564
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام