۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۰۱:۲۵

خودروهای برقی در حل بحران گرمایش جهانی موثرند؟

ایتنا - با کاهش هزینه تولید باتری‌های لیتیوم یونی، این گزینه‌های حمل و نقل به طور فزاینده‌ای مقرون به صرفه می‌شوند و خودرو‌های باتری‌دار را که به طور سنتی با سوخت‌های فسیلی کار می‌کردند، به گونه‌ای از رده خارج خواهد کرد.
خودروهای برقی در حل بحران گرمایش جهانی موثرند؟

حمل و نقل یکی از منابع مهم انتشار گاز‌های گلخانه‌ای در جهان است که روز به روز باعث گسترش تغییرات اقلیمی می‌شود و خودرو‌های برقی که در یک دهه گذشته به عنوان راه حلی برای کاهش انتشار این گاز‌ها مطرح شده‌اند، سرعت بسیار پایینی در حل این معضل دارند.

بر اساس آمار‌های رسمی، حمل و نقل در سال ۲۰۱۹ نزدیک به ۲۳ درصد از انتشار دی اکسید کربن در سراسر جهان و ۲۹ درصد از کل انتشار گاز‌های گلخانه‌ای در ایالات متحده را به خود اختصاص است.

طبق گزارش منتشر شده از نتایج تحقیقات دانشمندان در نشریه Intergovernmental Panel on Climate Change، کاهش هزینه‌ انرژی‌های تجدیدپذیر و باتری‌ خودرو‌های الکتریکی، به همراه تغییر سیاست‌ها، رشد تغییرات آب و هوایی را در دهه گذشته کند کرده، اما کاهش عمیق و فوری برای توقف کامل رشد انتشار گاز‌های گلخانه‌ای و حفظ سطح فعلی گرمایش جهانی همچنان امری ضروری محسوب می‌شود.

با کاهش هزینه تولید باتری‌های لیتیوم یونی، این گزینه‌های حمل و نقل به طور فزاینده‌ای مقرون به صرفه می‌شوند و خودرو‌های باتری‌دار را که به طور سنتی با سوخت‌های فسیلی کار می‌کردند، به گونه‌ای از رده خارج خواهد کرد.

در دهه اخیر خودروهای برقی طرفداران خود را پیدا کرده‌اند و در سال ۲۰۲۱ این آمار، رشد دو برابری داشته و حدود ۶.۶ میلیون خودرو به فروش رسیده، اما تامین برق ارزان برای این خودروها، و یا تبدیل انرژی مصرفی برخی از وسایل نقلیه بزرگ‌تر از سوخت فسیلی به برق همچنان نیازمند پیشرفت دانش بشری است و در حال حاضر امکان‌پذیر نیست.

روی هم رفته به نظر نمی‌رسد که اتکای صرف به برقی کردن خودرو‌ها بتواند راه حل نهایی نجات از انتشار گاز‌های گلخانه‌ای و در نهایت گرمایش جهانی باشد.
کد مطلب: 75422
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام