۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۴۵

با ایموجی‌ها پسوردهای قدرتمندتری بسازید

ایتنا - کارشناسان به کاربران توصیه می‌کنند تا از ایموجی‌ها در انتخاب کلمات عبور خود استفاده کنند.
با ایموجی‌ها پسوردهای قدرتمندتری بسازید

کارشناسان اینترنت می‌گویند که بسیاری از اپلیکیشن‌ها به زودی به کاربران خود اجازه می‌دهند تا از ایموجی‌ها در پسورد‌ها استفاده کنند.

استان کامینسکی، کارشناس ابر شرکت امنیت سایبری Kaspersky، در مصاحبه با وب سایت Sun گفت: استفاده از ایموجی‌ها در رمز‌های عبور، محرمانگی و امنیت کاربران را حفظ می‌کند؛ زیرا رمز عبور آن‌ها پیچیده‌تر می‌شود.

وی افزود: وقتی هکر‌ها سعی می‌کنند رمز عبور حاوی حروف، اعداد و علائم نگارشی را بدزدند، کمتر از ۱۰۰ تغییر از هر نماد وجود دارد که باید آن‌ها را امتحان کنند؛ اما اگر یک ایموجی به رمز عبور خود اضافه کنید، هکر‌ها را مجبور می‌کند تا حدود ۳۷۰۰ تغییر از هر نماد را آزمایش کنند.

این کارشناس ادامه داد: از نظر پیچیدگی، رمز عبور متشکل از ۵ علامت مختلف معادل رمز عبور معمولی متشکل از ۹ حرف و ۷ ایموجی معادل رمز عبور قوی متشکل از ۱۳ حرف معمولی است.

علاوه بر موارد فوق، کامینسکی خاطرنشان کرد که به خاطر سپردن رمز عبور متشکل از ایموجی‌ها بسیار ساده‌تر از رمز‌های حاوی حروف، اعداد و علائم نگارشی است.

موارد منفی
کامینسکی گفت که استفاده از رمز‌های عبور متشکل از ایموجی‌ها می‌تواند ورود سریع به برنامه‌ها یا پلتفرم‌ها را کمی به تاخیر بیندازد و همچنین ممکن است برای کسی که در کنار شما نشسته است، کشف رمز‌های عبور شما آسان‌تر شود.

راه حل ایده آل
کامینسکی تاکید کرد که راه حل مطلوب و معقول این است که یک یا دو ایموجی به رمز عبور خود اضافه کنید تا پیچیدگی آن را افزایش دهید و بقیه آن را با حروف یا اعداد وارد کنید.

وی در پایان گفت: البته استفاده از ایموجی‌ها جایگزین دستورالعمل‌های امنیتی سنتی نیست؛ دستورالعمل‌هایی که کاربر را به استفاده از رمز‌های عبور طولانی و متنوع توصیه می‌کنند.
کد مطلب: 75401
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام