۰
plusresetminus
شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۵۴

تاکید چین بر قانونمند شدن هوش مصنوعی

ایتنا - چین الزامات امنیتی برای شرکت های ارائه دهنده سرویس های مبتنی بر هوش مصنوعی مولد و همچنین فهرست سیاه منابع غیر قابل استفاده برای آموزش این فناوری را منتشر کرده است.
تاکید چین بر قانونمند شدن هوش مصنوعی

فناوری هوش مصنوعی مولد با کمک داده های پیشین می تواند یک اقدام را بیاموزد و محتوایی مانند متن یا تصویر براساس آموزش دریافتی را تولید کند.

به گزارش ایتنا از مهر، کمیته ملی استانداردسازی امنیت ملی چین این الزامات را منتشر کرده است. مقامات اداره امنیت سایبری چین( CAC) ، وزارت صنعت و فناوری اطلاعات و پلیس از اعضای این کمیته هستند.

این سازمان دولتی چین پیشنهاد کرده محتواهای به کار رفته برای آموزش مدل های هوش مصنوعی مولد عمومی ارزیابی شوند و مواردی که بیش از ۵ درصد اطلاعات غیرقانونی و مخرب دارند، در فهرست سیاه قرار گیرند.

اطلاعات غیرقانونی و مخرب شامل حمایت از تروریسم یا خشونت و همچنین سرنگونی نظام سوسیالیستی ، آسیب زدن به وجهه کشور و تضعیف وحدت ملی و ثبات اجتماعی است.

طبق پیش نویس قوانین اطلاعات سانسورشده در اینترنت چین نیز نباید برای آموزش مدل های هوش مصنوعی مولد به کار رود. قانون در حالی منتشر می شود که حدود یک ماه قبل رگولاتورها به چند شرکت فناوری چینی از جمله موتور جستجوی بایدو اجازه دادند چت بات های مبتنی بر هوش مصنوعی را برای عموم مردم عرضه کنند.

CAC از ماه آوریل اعلام کرد از شرکت ها می خواهد ارزیابی امنیتی از سرویس های مبتنی بر هوش مصنوعی مولد را قبل از عرضه آنها برای عموم مردم، ارائه کنند.

در ماه جولای رگولاتور فضای سایبری چین اقداماتی برای نظارت بر چنین سرویس هایی منتشر کرد که به گفته تحلیلگران بسیار سختگیرانه تر از اقدامات ذکر شده در پیش نویس قانون منتشر شده در آوریل هستند.

طبق پیش نویس الزامات امنیتی منتشر شده، سازمان های آموزش دهنده این مدل های هوش مصنوعی باید رضایت افرادی را کسب کنند که اطلاعات شخصی شان از جمله داده های بیومتریک آنها برای آموزش این فناوری به کار می رود.

همچنین دستورالعملی درباره اجتناب از نقض قوانین مالکیت معنوی نیز ارائه شده است.
کد مطلب: 75067
برچسب ها: هوش مصنوعی
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام