۰
plusresetminus
شنبه ۸ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۰۱:۳۸
طبق تحقیقات جدید:

نزدیک به ۱۸ میلیون بزرگسال آمریکایی به کووید طولانی‌ مبتلا بوده‌اند

ایتنا - مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده می‌گوید نزدیک به ۱۸ میلیون بزرگسال آمریکایی به کووید طولانی‌ مبتلا بوده‌اند و برخی از آن‌ها گفته‌اند کماکان با آن دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند.
نزدیک به ۱۸ میلیون بزرگسال آمریکایی به کووید طولانی‌ مبتلا بوده‌اند


ای‌بی‌سی نیوز با استناد به داده‌های جدید این نهاد متولی سلامتی عمومی نوشت ۶.۹ درصد بزرگسالان آمریکایی ‌(نزدیک به ۱۸ میلیون نفر) در سال ۲۰۲۲ گفته‌اند که به کووید طولانی مبتلا بوده‌اند. ۳.۴ درصد (نزدیک به ۸.۸ میلیون نفر) هم اعلام کردند که کماکان به این ویروس مبتلا هستند.

در این میان، سهم کودکان نیز قابل‌توجه است. ۱.۵ درصد آن‌ها (نزدیک به یک میلیون کودک) کووید طولانی داشته‌اند و نیم درصد (۳۶۰ هزار کودک) کماکان با عوارض کووید دست‌به‌گریبان‌اند.

کووید طولانی به وضعیتی اشاره دارد که دست‌کم چهار هفته پس از رفع عفونت، علائم بیماری همچنان در بدن فرد وجود دارد. در مواردی، این علائم می‌تواند ماه‌ها یا سال‌ها در بدن بیمار بماند.

به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، علائم کووید طولانی متفاوت است و می‌تواند به شکل خستگی، مشکل در تنفس، سردرد، مه‌ مغزی، درد مفاصل و عضلات و ضعف مداوم حس چشایی و بویایی ظاهر شود.

هنوز مشخص نیست چه چیز باعث می‌شود برخی افراد به کووید طولانی مبتلا شوند اما تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

بر اساس یافته‌های تحقیقات مرکز ملی آمار سلامت آمریکا، احتمال ابتلای زنان به کووید طولانی بیش از مردان است. نزدیک به ۴.۴ درصد زنان هم گفته‌اند که کماکان کووید طولانی دارند. در حالی‌ که این رقم برای مردان نزدیک به ۲.۳ درصد گزارش شده است.

از نظر سنی هم تفاوت‌ها جالب‌اند. افراد بین ۳۵ تا ۴۹ سال بیشتر احتمال دارد به کووید طولانی مبتلا شوند. پس از آن‌ها، افراد رده سنی ۵۰ تا ۶۴ سال قرار دارند و برخلاف تصور عمومی، کمترین میزان ابتلا به کووید طولانی در افراد مسن (۶۵ سال به بالا) گزارش شده است.

از نظر گروه‌های قومی و نژادی، بزرگسالان اسپانیایی‌تبار (با ۸.۳ درصد) بیش از سایر گروه‌ها اعلام کرده‌اند که به کووید طولانی مبتلا بوده‌اند و بزرگسالان آسیایی‌تبار (با ۲.۶ درصد) کمتر از سایر گروه‌ها کووید طولانی را پشت سر گذاشته‌اند. بر اساس نتایج این تحقیقات، ۷.۱ درصد بزرگسالان سفید‌پوست و ۵.۴ درصد بزرگسالان سیاه‌پوست به کووید طولانی مبتلا شده‌اند.

تحقیق دیگری که به افراد زیر ۱۷ سال می‌پردازد، هم به نتایج مشابهی دست یافته است. بر این اساس، احتمال ابتلا به کووید طولانی در دختران بیش از پسران گزارش شده و از نظر قومی و نژادی نیز نتایج مشابه است. از نظر سنی نیز بیشترین موارد ابتلا به کووید طولانی در میان کودکان ۱۲ تا ۱۷سال (بین ۰.۸ تا ۲ درصد) گزارش شده؛ به عبارت دیگر، با کم شدن سن کودکان، میزان ابتلا به کووید هم کمتر شده است.

بر اساس این گزارش، با توجه به اینکه نزدیک به ۹۲ درصد کودکان در خونشان پادتن‌ دارند که نتیجه عفونت‌های قبلی است، کووید طولانی در آن‌ها بسیار نادر گزارش شده است.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا چندی پیش به همه افراد بالای شش ماه توصیه کرد در آستانه فصل پاییز و زمستان واکسن‌ به‌روزشده کرونا را تزریق کنند. شرکت‌های فایزر و مدرنا اخیرا نسخه‌های جدید واکسن کرونا را که در مقابل برخی سویه‌های جدید موثر است، معرفی کرده‌اند.

این مرکز می‌گوید که واکسیناسیون همچنان بهترین راه برای جلوگیری از موارد بستری در بیمارستان و مرگ ناشی از ابتلا به کووید‌ ۱۹ است.
کد مطلب: 74849
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام