۰
plusresetminus
جمعه ۲۴ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۰۳

شکایتی که ۹۳ میلیون دلار برای گوگل آب خورد!

ایتنا - گوگل ۹۳ میلیون دلار به کالیفرنیا پرداخت خواهد کرد تا شکایتی که این شرکت موتور جستجو را به گمراه کردن مصرف کنندگان درباره شیوه های ردیابی موقعیت مکانی متهم کرده بود، حل و فصل کند.
شکایتی که  ۹۳ میلیون دلار برای گوگل آب خورد!


توافقی که توسط راب بونتا، دادستان کل کالیفرنیا اعلام شد، ادعاها مبنی بر این که گوگل، مردم را فریب داده است تا تصور کنند بر نحوه جمع‌آوری و استفاده گوگل از داده‌های شخصی شان کنترل دارند را فیصله می دهد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، کالیفرنیا اعلام کرد که گوگل می‌تواند افراد را حتی اگر تنظیمات «تاریخچه مکان» خود را خاموش کنند، پروفایل کرده و آنها را با تبلیغات هدف قرار دهد و مصرف کنندگان را در خصوص توانایی مسدود کردن تبلیغاتی که نمی‌خواهند مشاهده کنند، فریب دهد.

این توافق، چندین اقدام برای افزایش حریم خصوصی کاربران را ملزم می‌کند که شامل الزام گوگل برای افشای جزئیات بیشتر درباره نحوه ردیابی مکان افراد و استفاده از داده‌های جمع آوری شده است.

 دادستان کل کالیفرنیا اظهار کرد: گوگل به همه کاربران گفته است پس از عدم تمایل آنها، دیگر موقعیت مکانی آن‌ها را ردیابی نمی‌کند اما برعکس عمل می‌کند و به ردیابی حرکات کاربران خود برای منافع تجاری خود ادامه می‌دهد. این رفتار، غیرقابل قبول است.

گوگل ۱۱۰.۹ میلیارد دلار درآمد تبلیغاتی در نیمه اول سال ۲۰۲۳ به دست آورد که ۸۱ درصد از کل درآمد ۱۳۷.۷ میلیارد دلاری این شرکت بود.

بر اساس گزارش رویترز، گوگل، نوامبر گذشته، توافق کرد ۳۹۱.۵ میلیون دلار برای حل و فصل اتهامات مشابه توسط ۴۰ ایالت آمریکا، پرداخت کند. تعدادی از ایالتها از جمله کالیفرنیا تصمیم گرفتند به تنهایی از گوگل شکایت کنند. شکایتهای آریزونا و واشنگتن از گوگل هم حل و فصل شده اند.
کد مطلب: 74671
برچسب ها: گوگل
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام