۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۰۲:۱۴

ژاپنی‌ها محصولات مراقبت از پوست مخصوص فضانوردان طراحی کردند

ایتنا - این محصولات پس از آن طراحی و تهیه شد که آژانس اکتشاف هوافضای ژاپن خواستار یافتن راه‌حل‌هایی برای مراقبت از پوست ‏در خارج از جو زمین شد.
ژاپنی‌ها محصولات مراقبت از پوست مخصوص فضانوردان طراحی کردند

لوسیون (کرم) و مایع شست‌وشوی صورت بخشی از خط تولید نشان تجاری «کازمولوژی» (Cosmology) است که شرکت آرایشی ژاپنی «پولا» (POLA) در همکاری با «هولدینگ آنا»، شرکت مادر خطوط هوایی ژاپن «نیپون»، روز دوشنبه ۲۸ اوت (۶ شهریور) از آن رونمایی کرد.

به گزارش ایتنا و به نقل از ایندیپندنت، این محصولات پس از آن طراحی و تهیه شد که آژانس اکتشاف هوافضای ژاپن خواستار یافتن راه‌حل‌های برای مراقبت از پوست شد که در شرایط کمبود منابع غذایی، جاذبه کم زمین، و شرایط هوای بسیار خشک در خارج از جو (اتمسفر) زمین، بتوان از آن‌ها استفاده کرد.

این شرکت‌ها کار روی این پروژه را از سال ۲۰۲۰ آغاز کردند و آژانس اکتشاف هوا فضای ژاپن نیز از مارس (بهار) سال گذشته به آن‌ها اجازه داد محصولاتشان را به بازار بیاورند.

 


برای صرفه‌جویی در مصرف آب، مایع جدید تمیزکننده صورت را به‌راحتی می‌توان با دستمال پاک کرد و لوسیون نیز طوری طراحی شده است که در حالت نیمه‌جامد باقی می‌ماند تا در فضای بدون جاذبه پخش و پراکنده نشود.

این محصولات نخستین لوازم آرایشی نیستند که به فضا می‌روند. در سال ۲۰۲۱، جوآن هیگنبوهام، فضانورد سابق ناسا، در گفت‌وگو با نشریه «این‌استایل» (InStyle) درباره استفاده از محصولاتی چون وازلین، کرم‌ پودر، رژ گونه، ریمل، رژ لب، و مرطوب‌کننده در طول ماموریت‌ها صحبت کرده بود. حتی برند «استه‌لادر» در بخشی از همکاری‌ تجاری‌اش با آژانس فضایی آمریکا، سرم مراقبت از پوست را به فضا فرستاده بود.

سی‌ان‌ان به‌نقل از سازندگان محصولات جدید نوشت که آن‌ها امیدوارند کیفیت زندگی فضانوردان در فضا را بهبود بخشند. آن‌ها گفتند که با توجه به شباهت‌های شرایط پرواز و ایستگاه فضایی، خدمه پرواز هواپیماهای «آنا» این محصولات را آزمایش کرده‌اند.

«بسته خدمه فضایی کازمولوژی»، مجموعه‌ای شامل نمونه‌های شوینده صورت و لوسین در اندازه کوچک، در ماه اکتبر (مهر) در دسترس عموم قرار می‌گیرد، و محصولات اندازه استاندارد در ماه ژانویه (بهمن) آینده به بازار خواهد آمد.

میکی اویکاوا، رئیس «پولا»، به خبرنگاران در توکیو گفت که امیدوار است این محصولات بتواند در دیگر موقعیت‌های کمبود منابع غذایی، مانند پناهگاه‌های بلاهای طبیعی، نیز مورد استفاده قرار گیرد.
کد مطلب: 74511
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام