۰
plusresetminus
شنبه ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۵۲

حملات سایبری؛ ۲۰۶ میلیارد یورو خسارت سالانه به اقتصاد آلمان

ایتنا - نتیجه یک بررسی انجمن صنعت دیجیتال بیتکام نشان می‌دهد که سرقت تجهیزات و داده‌های فناوری اطلاعات و همچنین جاسوسی و خرابکاری صنعتی، سالانه ۲۰۶ میلیارد یورو به اقتصاد آلمان خسارت وارد می‌کند.
حملات سایبری؛ ۲۰۶ میلیارد یورو خسارت سالانه به اقتصاد آلمان

نتیجه یک بررسی انجمن صنعت دیجیتال بیتکام نشان می‌دهد که سرقت تجهیزات و داده‌های فناوری اطلاعات و همچنین جاسوسی و خرابکاری صنعتی، سالانه بیش از ۲۰۰ میلیارد یورو به اقتصاد آلمان خسارت وارد می‌کند. گزارش این انجمن همچنین حاکی از آن است که اغلب این حملات از جانب روسیه و چین صورت می‌گیرد. بر اساس این گزارش حملات سایبری طی سال‌های گذشته به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

به گزارش ایتنا و به نقل از دویچه وله، ۵۲ درصد از شرکت‌‌هایی که با بیتکام صحبت کرده‌اند گفته‌اند که این حملات برای موجودیت آنها تهدیدی جدی به‌شمار می‌روند. رالف وینترگرست، مدیر بیتکام می‌گوید: «اقتصاد آلمان هدفی بسیار جذاب برای تبهکاران و کشورهای دشمن ما است. مرز میان جنایات سازمان یافته و عواملی که از سوی دولت‌ها برای تبهکاری اجیر می‌شوند سیال و نامشخص است.»

خسارت کل ناشی از سرقت تجهیزات و داده های فناوری اطلاعات، جاسوسی صنعتی دیجیتال و آنالوگ و خرابکاری در سال جاری، ۲۰۶ میلیارد یورو برآورد شده است. این میزان در سال گذشته ۲۰۳ میلیارد یورو بوده و سال پیش از آن نیز ۲۲۳ میلیارد یورو ارزیابی شده است.

وینترگرست می‌گوید، ۷۵ درصد از شرکت‌‌ها دستگاه‌های امنیتی آلمان را  در برابر حملات سایبری خارجی ناتوان می‌دانند. او اما با این دیدگاه مخالف است. به اعتقاد مدیر بیتکام، زیرساخت‌های ایالات متحده آمریکا یا فرانسه نیز چون آلمان در معرض خطر قرار دارند. وینترگرست تاکید می‌کند که توانایی دفاعی آلمان در برابر حملات سایبری، در مقایسه با این کشورها، نسبتا خوب است.

 
کد مطلب: 74490
برچسب ها: حمله سایبری هکر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام