۰
plusresetminus
پنجشنبه ۹ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۰۱:۳۴

توقف موقت کارخانه‌های تویوتا در ژاپن به خاطر مشکل فنی

ایتنا - فعالیت کارخانه‌های شرکت تویوتا در ژاپن به خطر مشکلی رایانه‌ای به طور موقت متوقف شده‌اند. این نقص، سیستمی را مختل کرده که وظیفه آن رسیدگی به قطعاتی است که برای استفاده در تولید به کارخانه‌ها وارد می‌شوند.
توقف موقت کارخانه‌های تویوتا در ژاپن به خاطر مشکل فنی

شرکت خودروسازی تویوتا روز سه‌شنبه ۲۹ اوت (۷ شهریور) اعلام کرد که تمامی خطوط تولید این کارخانه در ژاپن متوقف شده است. گفته می‌شود که خطوط مونتاژ خودروها در ۱۴ کارخانه این شرکت، توقف یافته است.

به گزارش ایتنا و به نقل از دویچه وله،این نقص، رایانه‌ای بوده و به سیستمی برمی‌گردد که وظیفه آن رسیدگی به آن دسته از قطعات خودرو است که جهت مونتاژ و تولید به کارخانه‌ها وارد می‌شوند. گفته می‌شود که این نقص فنی سبب شده تا وسایل و قطعات مورد نیاز به موقع تهیه و به کارخانه ارسال نشوند.

ساواکو تاکدا، سخنگوی تویوتا اعلام کرد که تحقیقات این شرکت خودروسازی برای پیگنیری ماجرا و رفع این نقص فنی جریان دارد. او تصریح کرد که این نقص فنی به احتمال قوی به خاطر حمله‌ای سایبری بروز نکرده است.

شرکت تویوتا در سال گذشته میلادی مورد حمله‌ای سایبری قرار گرفته و ناگزیر شده بود تا تولید خود را برای مدتی متوقف کند.

به گفته سخنگوی تویوتا ابعاد دقیق این نقص هنوز کاملا مشخص نیست و در حال حاضر نمی‌توان گفت که این نقص چه زمانی رفع خواهد شد.

شرکت تویوتا جزئیاتی در این باره که نقص فنی مزبور تولید چه مدل‌هایی را متوقف کرده و تأثیر آن بر میزان تولید چگونه بوده، منتشر نکرده است.

در دوران اخیر بسیاری از کشورهای آسیایی که اقتصاد آن‌ها به خاطر پیامدهای ناشی از همه‌گیری کرونا زیر فشار قرار گرفته بودند، به علت کمبود چیپ‌های کامپیوتری و همچنین قطعات خودرو با مشکلاتی در عرصه تولید خودرو روبرو شده بودند.

 
کد مطلب: 74461
برچسب ها: تویوتا خودرو
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام